© 2024 solvo B.V.

Overmatig zweten

Bijna mijn hele leven heb ik al last van een overmatige transparatie.Vochtige handen,okels en ook bij een matige inspanning .Vaak is dat erg lastig,voor al bij een vergadering en het begroeten van mensen. Volgens mijn huisarts is er weinig tot niets aan te doen. Er bestaat een BOTOX behandeling voor maar dat gaat mijn budget te boven en het moet naar 4 of 5 maanden weer herhaald worden. Bestaat er echt niets anders dan deze dure behandeling?


Andere optie is locaal aanbrengen van aluminiumchloride op de betreffende plaatsen. Bespreek dit met de huisarts. Verder zijn er niet zo veel opties.

label.Geplaatst op 2004-07-21 17:03:57


Met al die hulpmiddelen los je niet de kwaal op! Droge handen is voor mij erg belangrijk. Rich

label.Geplaatst op 2004-07-21 18:31:15


Rich, Ik zie dat jouw probleem nog niet opgelost is. De omschrijving die jij er bij geeft zijn duidelijk te behandelen met een uitgesproken middel van homeopathie. Anders is het zweten dat verderop wordt genoemd. Dat heeft meerdere oorzaken. Ik kan je alleen maar aanraden om even bij een erkend homeopaat langs te gaan. Binnen een paar dagen heb je al een duidelijke verbetering. Succes RWT

label.Geplaatst op 2004-09-20 18:48:14


Een oorzakelijke behandeling is er eigenlijk niet, behalve een behoorlijk radicale ingreep. Aluminiumchloride is puur symptoombestrijding, maar wel een goede optie. Ik zou het in ieder geval proberen. Het is ook goed op de handen aan te brengen, 's avonds voor het slapen gaan.

label.Geplaatst op 2004-07-21 22:53:41


Ik heb ( had) ook erg last van overmatig zweten. Ben aan een behandeling begonnen van Botox Botuline. Maar minister Hoogenvorst heeft het uit het ziekenfonds gehaald en nu wordt het waarschijnlijk niet meer vergoed. Wie weet hier iets meer van. Wie wordt hier ook voor geholpen en wordt het wel vergoed. En wat zijn precies de kosten van de behandeling???

label.Geplaatst op 2005-02-23 11:25:22


Ik zal het gaan proberen,bedankt! Ik las ook op enkele site's dat in Odorex extra dry de zelfde stof is toe gevoegd. Heb inmiddels een flesje gekocht om het eens uit te testen.Wie weet werkt het echt?? Richard

label.Geplaatst op 2004-07-21 23:30:39


Aan heel veel deodoranten is aluminiumchloride toegevoegd. Alleen dat is in lagere concentratie dan je gebruikt als je het er op smeert. Dus ja, het kan wel wat helpen. Maar dan voornamelijk lokaal in de oksels en niet in de handpalmen. Maar daarvoor kun je makkelijk een flesje aluminiumchloride halen bij de huisarts, zoals je al aangaf.

label.Geplaatst op 2004-07-24 16:06:53


Dat zweten is heel vervelend met sociale contacten , ik weet het van mn broer die zweet echt \"peentjes\", zoals je dat soms noemt. Alleen dus bij warme dagen en zoals onlangs met de hittegolf, dan stroomt het zweet in straaltjes van z n gezicht af en dan kun je toch echt geen salicyl....( is me ontschoten hoe dat heet) op je gezicht smeren. En om dan medicijnen te nemen voor die paar weken , nee dus, dan maar steeds afwissen. Hij heeft het minder met handen en voeten, heeft wel op rug en borst. Ik vermoed dat hij wat meer conditie moet opbouwen. vr.groet

label.Geplaatst op 2004-08-19 11:56:14


Ik heb er zelf ook wel veel last van gehad maar nadat ik ben gestopt met roken zijn de meeste klachten daarvan ook verdwenen. Van roken krijg je nl. hartkloppingen en onbewust wordt je daar heel gespannen van. Als gevolg daarvan ga je zweten. Dus als je rookt... Succes!

label.Geplaatst op 2004-09-19 00:33:36

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren