© 2024 solvo B.V.

Pigmentvlekken en Hormonen

Beste lezers, Vorig jaar ben ik op vakantie geweest en heb ik voor het eerst pigmentvlekken gekregen op mijn gezicht. Ik denk dat dit komt omdat ik in de zon gelegen heb terwijl ik ook “de pil” slik. Ik ben een klein jaar geleden weer begonnen met het slikken van de pil. Dit zou mij moeten helpen omdat ik last heb van endometriose. Ik slik hem ook op dokters advies “door” (zonder tussen pauzes). Dit om te voorkomen dat ik cystes krijg (3 in de afgelopen 3 jaar operatief laten verwijderen) Nu ga ik half februarie weer op vakantie, naar de zon, en vroeg ik mij af of het nu nog zin heeft als ik nu een pauze neem voor een maand. Ik wil niet weer pigmentvlekken krijgen en wil natuurlijk wel lekker in de zon liggen. Ik gebruik natuurlijk een zonnebrand creme met hoge factor, maar de vorige keer heeft dit niet geholpen. Ik ben 29 jaar en slik ethinylestradiol/levonorgestrel (0.03/0.15) Mocht het zin hebben om te stoppen, heeft het dan nog een opmerkelijk nadelig effect op mijn endometriose? Alvast bedankt Zon aanbidder

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren