© 2024 solvo B.V.

Pityriasis rosea - ziekte van Gilbert

Beste Forum, Waarom is over deze ziekte niets te vinden op ziekenhuis.nl? Heb eens forums afgespeurd en er zijn nogal wat mensen die dit hebben. Zie forum:http://www.allergieplein.nl/showpage.asp?Page=1103&ForumID=36&lObjectAction=Add&ThreadID=1027&PnRe=1&Search=ziekte%20van%20gibert#TopNav Omschrijving ziektebeeld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pityriasis_rosea Zelf heb ik de laatste weken ook last van huiduitslag, kleine jeukende vochtbultjes, in hals,nek en borststreek. Ook hier en daar op linkerarm. Gebruik nu veel mentolpoeder, dat helpt voor de jeuk en maakt de huid droog. Rare is, dat ik enkele weken geleden opgezette lymfeklieren had, strak gevoel in nek/halsstreek en vermoeid was. Kan dit een reactie hierop zijn, die uitslag? Wat mij ook opvalt is, dat sinds ik een andere Shampoo gebruik, dit heb. Mijn haar begon te irriteren in mijn hals en nekstreek, voordat ik huiduitslag kreeg. Nu mijn vraag aan alle mensen die de Ziekte van Gilbert hebben: Wat voor Shampoo gebruiken jullie? Kan hier helemaal los van staan, maar toch, vind het wel toevallig! Zal niet de naam geven, maar wil zien of er bij jullie reacties een overeenkomst is!! Gr. Rea


Beste Rea, Ik heb niet de ziekte van Gilbert maar wil wel reageren! Het klinkt alsof dit totaal los staat van de ziekte van Gilbert, dit betreft een erfelijk aandoening waarbij in het bloed het ongeconjugeerde bilirubine verhoogd is. Dit kan op zich gegeneraliseerde en lokaal jeuk geven. Wat je nu beschrijft klinkt meer als een acute allergische dermatitis (=eczeemreactie) op een middel waar je niet tegen kunt. (=contact allergie). Shampoos bevatten vaak meerdere conserveringsmiddelen. Middels een allergietest kan een dermatoloog uitzoeken voor welke grondstoffen je overgevoelig bent! (dit is raadzaam!) Het geen wat je beschrijft heeft overigens helemaal NIETS te maken met een pityriasis rosea!! Gr Blkr

label.Geplaatst op 2007-08-26 12:50:16

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren