© 2024 solvo B.V.

PROTOPIC

Hallo mensen, Heb van de dermatoloog de creme Protopic gekregen, wie heeft ervaring met deze creme..heeft het geholpen? Hoop op veel reacties van mensen die het gebruikt en hun ervaringen met mij willen delen.. Heb ook een vraag over het in de zon zitten met de zalf, dat is verboden, vraag me af waarom en wat er gebeurd als je wel in de zon zit? Groetjes, TOUT


sommige medicijnen (en dus ook bepaalde cremes)maken de huid gevoelig voor zonlicht. De huid verbrand dan snel of kan anders verkleuren dan de rest van de huid. groetjes

label.Geplaatst op 2005-07-15 17:00:32


ha Protopic-gebruiker! Ja, ik heb een jaar Protopic-zalf gebruikt! Als je voor het eerst begint met deze zalf is het echt een nactmerrie. Knal, knal/vuur rood en nog ergere jeuk! Vreselijk! Net alsof je in brand staat! En als het dan goed gaat, dan smeer je een paar dagen niet en dan beginnen de bijwerkingen die je eerst had toen je begon, weer opnieuw!!! Dus ik had toen met de dermatoloog afgesproken dat ik het echt elke dag bleef smeren. Voordeel: van Protopic integendeel tot cortisone is dat je huid er niet dunner van word!!!!! TIP: Maar let op!!! Geen alcohol!!!! Dan word je KNAL ROOD!!!! vreselijk! Al na EEN slikje!! Ja, er staat ook op niet in de zon, maar ja, als je het ook moet smeren in de zomer... ik heb er niks van over gehouden...! Ik ben er gelukkig mee gestopt, wat een rot spul(ik moest het echt elke dag smeren ookal gaat het goed! anders bijwerkingen weer op nieuw!), ik gebruik nu weer cortisonen zalf... Ik weet op lange temijn niet goed, maar ja wie dan leeft wie dan zorgt! (en gebruik me basis zalf vaseline/lanette FNA en Atrax-tabl. voor de jeuk) Ik hoop dat het bij jou wel bevalt Succes, maar drink geen slokje wijn....

label.Geplaatst op 2005-11-06 19:27:17

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren