© 2024 solvo B.V.

Psoriasis

Mijn man heeft al jaren last van psoriasis. Door veel stress is het de laatste maanden echt erg geworden. Ik denk dat minstens de helft van zijn armen en benen onder de dikke laag schilvers (\"korsten\") zitten. Jaren geleden heeft hij al onder de PUVA-lampen gelegen, bepaalde kuren gevolgd en zalfjes gesmeerd, maar dat baat allemaal maar voor een paar dagen. Zodra je er een dag mee stopt, komt het weer net zo hard terug. Nu heeft hij (wat de psoriasis betreft) de moed een beetje laten zakken. En dat vind ik jammer. Heeft er nog iemand goede tips of ervaringen met een of ander middel? Groetjes Karin


Voor Karin: het klinkt ongeloofwaardig, maar een vriendin van me uit Belgie heeft ook zo\'n enorm geschilferde huid door de psoriasis. Ze gebruikt nu een vloeibaar voedingssupplement van een tropische vrucht. Eerst werd het erger, maar nu gaan de plekken op haar elleboog al heel glad worden. Haar dokter was ook erg tevreden. Wil je meer van haar horen? Mail me.

label.Geplaatst op 2004-01-29 22:57:10


probeer aloe veraom in te nemen[drinken]en aloe vera om te smeren het kan in ieder geval geen kwaad om te gebruiken Ja bij stress en spanningen kan psoriasis erger worden In ieder geval erg naar om te hebben wens hem beterschap groetjes

label.Geplaatst op 2004-02-04 19:26:36


mijn broer heeft ook psoriasis en is al twee jaar naar Turkije geweest om zich te laten behandelen door zogenaamde 'visjes' resultaat is verbluffend. Ook hij heeft al verschillende middelen geprobeerd.

label.Geplaatst op 2004-03-03 16:54:25


Karin: Mischien een riem onder het hart van je man. Ik ben zelf al een kleine 35 jaar chronisch psoriasis patiënt en volg de medische publicaties omtrent geneesmiddelen tegen psoriasis. In 2003 is er in Amerika een geneesmiddel Raptiva (efalizumab)getest en op de markt gebracht, resultaten zijn goed. Kijk op www.raptiva.com Informatie zoekende over dit medicijn in Nederland leert me het volgende: ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Raptiva (efalizumab) is in Nederland nog niet geregistreerd. Dit middel is in oktober 2003 in de USA geregistreerd en in maart 2004 in Zwitserland. In Europa zal het middel door het Zwitserse bedrijf Serono op de markt worden gebracht. Serono verwacht registratie in Europa (EU, inclusief Nederland dus) in de zomer van dit jaar. Na registratie duurt het in het algemeen nog enkele maanden voordat het product in Nederland op de markt kan worden gebracht, dit heeft onder andere te maken met een beoordeling door de overheid of het middel wel of niet vergoed wordt. Voor Raptiva verwacht MMG Medische Middelen Groothandel dat het nog minstens 6 maanden zal duren na registratie voordat het in Nederland op de markt is. Het is daarom hun verwachting dat Raptiva in Nederland verkrijgbaar is niet eerder dan januari 2005. Verkrijgbaarheid in Nederland voor die tijd (als ongeregistreerd geneesmiddel op artsenverklaring) lijkt waarschijnlijk niet mogelijk. Als je meer details wilt weten, raad ik je aan contact op te nemen met de fabrikant Serono: Serono Benelux BV (Den Haag), tel. 070-3025700 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Als je meer dan 35 jaar psoriasis patiënt bent is bovenstaande bericht een heel goed vooruitzicht. Ik zag ook een reactie op je bericht van Anouschka over een vloeibaar voedingssupplement van een tropisch vrucht. Daar de zomer weer in aantocht is, ben ik toch ook nog geïnteresseerd over dit product. Kan je mij het Email-adres van Anouschka doorzenden? b.v.d. Groetjes. Wim

label.Geplaatst op 2004-05-04 20:42:39


Ik ben ook naar Turkije geweest alles was weg, behalve mijn elleboog had nog een beetje, maar na 4 a 5 weken kwam alles weer terug. ik heb zowat alle medicijnen gebruikt die er bestaan( dat was echt een domme fout) Je moet opzoek gaan naar natuurlijke producten. Ze zijn er alleen we weten niet waar! Je kan ook op deze site kijken, Mocht je het artikel bestellen zou ik graag je mening erover horen. http://www.clinicamirak.com/ Don

label.Geplaatst op 2004-06-06 01:26:11

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren