© 2024 solvo B.V.

Psoriasis rose

Weet iemand hoelang het ongeveer duurt voordat deze vlekken van deze huidaandoening zichtbaar blijven? Er is toch ook niks aan te doen qua medicatie? En wat zijn de gebruikelijke symptomen?


Psoriasis komt van binnenuit. Het immuunsysteem is uit balans. Smeren aan de buitenkant helpt altijd slechts tijdelijk. De psoriasis zal altijd weer terugkomen. Er zijn goede resultaten bekend met het reinigen van het lichaam aan de binnenkant door het drinken van Aloë Vera. Daarnaast smeren met een creme van aloë vera en propolis geeft veelal een blijvend resultaat. Hiervan is ook bekend dat het littekenweefsel herstelt en tot een minimum beperkt.

label.Geplaatst op 2004-10-29 23:13:10


Lijkt het je niet verstandig om eerst advies te vragen aan de dermatoloog, dan zelf dingen uit te gaan proberen.... Is niet echt verstandig.

label.Geplaatst op 2004-11-01 18:36:39


dank je wel voor je reactie. hoe kan je je van binnen reinigen met aloe vera? waar koop je dat? mij zijn alleen cremes met aloe vera bekend! ik had begrepen dat het inderdaad een gevolg is van een verstoord immuunsysteem maar dat het vrij onschuldig is en na 6 wkn ongeveer verdwijnt. is dat zo? of is dat bij jou anders bekend?

label.Geplaatst op 2004-11-01 14:06:51


advies vragen aan een dermatoloog is altijd goed. Zij zullen echter bijna altijd reguliere (chemische) medicijnen voorschrijven. Over het algemeen is het met dit soort aandoeningen zo, dat het weer terugkomt wanneer je alleen aan de buitenkant smeert. Aloe Vera is een 100% natuurproduct, zonder conserveringsmiddelen of chemische toevoegingen. Je kunt het inwendig en uitwendig gebruiken, het is geen geneesmiddel maar wordt gezien als voedingssupplement.

label.Geplaatst op 2004-11-01 21:41:22


Hallo, Ik weet niet of het hier nog gelezen wordt, maar wil toch een reactie geven. Pas op met aloe vera, dit werkt niet voor iedereen!!!! Ik heb het ook gebruikt en de ellende was niet te overzien. F

label.Geplaatst op 2005-07-07 09:38:16

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren