© 2024 solvo B.V.

Psoriasis

Hallo, Ik heb last van psoriasis en al verschillende behandelingen gehad. Heeft de behandeling met lichttherapie hetzelfde resultaat als onder de zonnebank gaan.Wie weet hier iets van? groeten Henriëtte


deze vraag heb ik een keer aan een dermatologg gesteld, en die vertelde mij dat de zonnenbank weinig/niet helpt. dat komt omdat de lichttherapie \"zonnenbank\" (puva) veel sterker is en daarbij krijg je ook nog eens pillen die je gevoelig maken voor zonlicht(uv straling) groetjes san

label.Geplaatst op 2005-11-24 20:25:10


Hallo, zelf heb ik ook psoriasis maar alleen op mijn hoofdhuid. Sinds enige tijd ga ik onder de zonnebank de schilfers zitten er nog steeds mar de jeuk is helemaal verdwenen! ik weet niet hoe het werkt met lichttherapie want daar kom ik niet voor in aanmerking maar je zou wellicht kunnen proberen hoe het voor jouwerkt onder de zonnebank! groetjes just me

label.Geplaatst op 2005-12-20 21:13:12


Hallo, Ik heb zelf al 9 jaar last van psoriasis en heb verschillende kuren gehad. Niets heeft voor een langdurige genezing gezorgd. Zonnebank doet je psoriasis plekken niet verdwijnen enkel de jeuk. Voor lichttherapie heb je puva en puvb behandelingen. PuvB is veel schadelijker voor je huid, zo vertelde mijn dermatoloog en daar wordt je heel bruin van. Puva geeft veel meer warmte vrij dan dat het je bruin maakt. Nu gebruik ik fumazuur tabletten die mijn plekjes helemaal hebben doen verdwijnen en er al 2 jaar schoon van ben, echter gebruik ik deze medicijnen nog steeds :( Mijn zus heeft sinds kort psoriasis universalis (psoriasis kent vele vormen) en zij gebruikt homeopatische middelen die ze in het buitenland heeft gekocht. Het is een kuur van 6 maanden en tot mijn verbazing zie ik een enorme vooruitgang in het verdwijnen van de plekjes. Ik denk dat ik zelf ook ga overstappen op dit middel. Het schijnt dat je na 6 maanden er helemaal schoon van wordt en het ook niet meer terug krijgt waarbij je de medicatie niet door hoeft te zetten. (geweldig) Verder las ik laatst in de krant dat paardemelk ook helend werkt, echter ken ik hier geen referenties voor.

label.Geplaatst op 2006-02-28 19:20:55


Hoe heten die homeopatische goed werkende medicijnen?

label.Geplaatst op 2006-02-28 23:38:23


mijn man heeft al 40 jaar last van psoriasis. nooit helemaal schoon geweest van alles geprobeerd. sinds april vorig jaar gebruikt hij METHOTREAAT en nu is hij helemaal schoon. heeft wel wat bijwerkingen maar die neemt hij op de koop toe. vraag het aan je dermatoloog.

label.Geplaatst op 2006-03-04 14:58:59


ook ik zou graag willen weten de naam en waar die homeopatische medicijnen te koop zijn zodat ik het met mijn arts kan bespreken. groetjes adkivits

label.Geplaatst op 2006-03-12 10:47:23


Hoorde vandaag dat PUVA bij 90% van de mensen die psoriasis hebben helpt.

label.Geplaatst op 2005-11-25 22:38:32


hoi ik heb lichttherapie voor iets anders. Maar mij is uitgelegd dat de zonnebank niet goed is omdat je daarbij wordt belicht met UV-a straling, waardoor je bruin wordt, maar de lichttherapie is met UV-b straling, wat veel minder schadelijk is voor je huid, waardoor ze dus een veel hogere dosis kunnen geven. Daarbij hebben de verschillende UV stralingen verschillende werkingen. Ik weet niet of dit bij alle soorten lichttherapie zo is, maar dat zou je na kunnen vragen. groetjes sandra

label.Geplaatst op 2005-11-27 16:19:10


je hebt puva en puvB ik bij de puva krijg je van die pillen, ik werd er erg bruin van :) mij werd verteld dat de puvB slechter voor je is dan de puva. en dan ben ik waarschijnlijk 1 van de 10% waarbij het niet heeft geholpen, zeezout schijnt ook goed te helpen, sinds mijn vakantie naar curacao ben ik helenmaal "schoon" heb nog wel last van een paar plekjes btw

label.Geplaatst op 2005-12-02 20:45:31

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren