© 2024 solvo B.V.

Raar probleem verkleuring schaamlip

Ik heb een vreemd probleem/verschijnsel. Ben een vrouw van 31 jaar en heb geen kinderen Vorige week was ik me eens met een spiegel in de hand aan het schren (down under) toen ik een grote bruine vlek opmerkte tussen mijn grote en kleine schaamlip. Ik had dit nog niet eerder opgemerkt. De vlek kan er best al jaren zitten, zo vaak kijk ik ook weer niet met een spiegel in de hand. Ik schrok behoorlijk! De vlek heeft geen verschillende kleuren en buiten deze vlek om heb ik geen andere klachten zoals jeuk of afscheiding. Na de moed te verzamelen probeerde ik een afspraak te maken bij mijn vrouwelijke huisarts.. Helaas is ze op vakantie en pas weer over 3,5 week te bereiken. Ik ga liever niet naar haar mannelijke collega. Nou, ik zit behoorlijk in de rats moet ik zeggen. Ik kan er ook helemaal niks van vinden op internet. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn??????? Of iemand met een soortgelijke ervaring? Ik hoop op een snelle reactie Alvast bedankt Groetjes Inge


Beste Inge, Het zou een moedervlek kunnen zijn. Ik heb zelf een heel klein moedervlekje tussen mijn schaamlippen. Je moet er wel om de zoveel tijd naar kijken zodat je kan merken wanneer het van kleur/vorm veranderd. Dat is namelijk geen goed teken. Als alles gelijk blijft is er niets aan de hand.

label.Geplaatst op 2007-08-24 15:17:26


Hoi hoi, Ook ik kreeg verkleuringen in de vulva streek. Naar dermatoloog geweest, 2 biopsies laten doen... Niks aan t handje, gewoon een soort van moedervlekjes op een vreemde plaats. Maar laat het voor de zekerheid checken..

label.Geplaatst op 2007-10-12 16:41:25


mijn dochter had daar een pikzwarte vlek van ongeveer 3mm.Dermatoloog heeft ze verwijderd en vlek was dysplasie (nu nog goed maar zou kunnen slecht worden)Geen melanoom.Dus was best dat die verwijderd is.Aan de andere kant heeft ze ook nog 2 donkere vlekjes maar daar zeggen ze gewoon in de gaten houden,niet echt nodig om ze weg te doen. Ik heb ook een donkerbruin vlekje van 3mm op zelfde plaats als dochter,dus aan de binnenkant van buitenste schaamlip.Gister bij derma geweest en ze zei dat de mijne donkerbruin was en die van mijn dochter zwart.Heeft punktie gedaan.Wacht op uitslag(volg.week woe)

label.Geplaatst op 2008-07-01 21:04:14


Beste sunshine ik heb geantwoord op dit. Ik zit en dochter zat daar ook mee. Omdat mijn gynaecoloog zei dat het niet nodig was om weg te doen en eerste derma wel,ben ik bij 2de derma geweest,die heeft punktie gedaan.Maar vraag me nu af :stel dat het geen goede vlek is ,is een punktie of zoals jij noemt biopsie(toch hetzelfde als punktie?)wel aan te raden?Ik dacht dat je nooit in een vlek mocht snijden?Ik ga uitslag volg.week hebben maar verga al van schrik antwoord je a.u.b?

label.Geplaatst op 2008-07-01 21:10:36


kan ik met dit sunshine77 bereiken a.u.b.

label.Geplaatst op 2008-07-04 21:21:12

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren