© 2024 solvo B.V.

Radio Frequency voor Striemen

Ik ben een vrouw van 21 jaar en ben 7 maanden geleden bevallen van fantastische dochter. Helaas heb ik er lelijke striemen op mijn buik aan over gehouden. Ik ben eerst doorverwezen worden naar Dermatoloog in atrium: die raadde mij zonnebanken aan en insmeren. Hij heeft me doorverwezen naar plastische chirurg in atrium. Deze Vertelde me dat buikwandcorrecie bij mij niet mogelijk was omdat ik te smal ben, te weinig vet om goede te herstellen. Daarna ben ik toch naar dermatoloog in AZM gegaan om te kijken of iets met laser mogelijk was. Helaas ik viel niet in een van de 2 categorien. Zij raadde me zonnebanken af. Zou juist wel schadelijk zijn. Ik was helemaal in de war van nu wel of niet mag. Ben laatst naar CARPE CLINIC in antwerpen geweest. Centrum voor esthetische chirurgie dermatologie. Deze dermatologe raadde me zonnebanken juist wel aan. Weet niet wie ik nu met geloven. Maar ze hadden daar een nieuwe techniek genaamd RF: Radio Frequency. Deze zou de striemen aanzienlijk kunnen verminderen. Zou een deskundige dit kunnen beamen of is dit in nederland niet bekend. Heb wat artsen gevraagd maar niemend kende het. Zit te twijfelen of ik dit zou moeten doen. Weet iemend hier meer van? groeten


Deze striemen (ook straie genoemd) ontstaan door het te snel toenemen van lichaamsgewicht, door zwangerschap of door hormonale toediening, ... deze straie is in het begin rood, maar verkleurd nadien tot je eigen huidskleur, ze blijft spijtig genoeg immer zichtbaar, maar bijlange zo hard niet als in het begin. De roodheid neemt af na 1 jaar. Wacht misschien nog even en kijk of je er dan mee kunt leven, ze zijn echt niet zo ernstig meer hoor na die tijd! Nadien kan je nog altijd RF laten doen. Groetjes, Annelies

label.Geplaatst op 2006-06-26 17:03:37

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren