© 2024 solvo B.V.

Schimmelinfectie bij liezen/teelballen

Ik heb (door langdurig krabben bij mijn teelballen) een schimmelinfectie gekregen bij mijn liezen/teelballen. Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest. Heb hiervoor miconazolnitraat (creme) 20mg/g gekregen. Ik smeer vanaf woensdag 16 september. Als ik smeer wordt het even rood en de roodheid neemt in de loop van de dag wat af. De jeuk wordt wat minder. Op internet staat dat door deze behandeling de roodheid en jeuk na een paar dagen afneemt. Mijn vraag is: hoe lang zijn een paar dagen? en wanneer krijg ik er weer een gave huid voor terug?


niet zo ongeduldig zijn zeg,je smeert pas 2 en halve dag. dat kan best wel ns een week duren, of paar dagen langer.

label.Geplaatst op 2009-09-23 15:44:52


Als je het hebt over langdurig krabben: dan kan dat op het scrotum ook leiden tot chronisch eczeem (neurodermitis) Een schimmel in de liezen en op het scrotum is dikwijls kringvormig met een centale opheldering en rand schilfering. Indien sprake is van eczeem kan miconazolcreme de klachten verergeren. Indien sprake is van een schimmel zou je miconazol door moeten smeren tot 1 week nadat geen huidafwijkingen meer zichtbaar zijn.....Suc6

label.Geplaatst op 2009-11-16 15:03:55

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren