© 2024 solvo B.V.

Schimmelinfectie

Hallo, Ik heb al een aantal jaren last van een (volgens de huisarts)schimmelinfectie tussen m\'n benen en balzak. Je zou ook kunnen zeggen de oksels van m\'n benen. Van de huisarts heb ik al enkele malen Miconazol gekregen, zowel als zalf als strooipoeder. In het begin hielp het aardig, maar het kwam toch steeds weer terug, vooral in de zomer. Nu is het al zo ver gekomen dat het niet meer helpt en ook niet de schimmelzalfjes en poeders van de drogist zoals o.a. Derma cure en Canesten. Het is zo\'n vervelend gevoel om er de hele dag mee te moeten lopen, zou graag willen dat er iets is dat er tegen helpt. Mijn vraag is: Weet iemand een ander middel om hier vanaf te komen? Er moet toch iets zijn? Ik zou er zeeeer mee geholpen zijn! Koen


Koen, Ik heb niet hetzelfde maar ook schimmel die niet weg te krijgen is. Heb ook micanozol gebruikt en nog Ketoconazol van de dermatoloog gekregen. In de winter niet zo veel van gemerkt maar in de zomer ga ik meer zweten. Vlekken over het lichaam vooral als ik bruin wordt. Ik hoop wat we beide iets vinden, misschien dat andere ervaringen hebben met huidschimmel?

label.Geplaatst op 2007-04-13 08:56:30


Naar de huisarts en vragen om schimmeldodende pillen. (O.a. Itraconazol werkt van binnenuit ipv zalf dat van buitenaf werkt) Veel sterkte.

label.Geplaatst op 2007-05-06 21:51:18


Als je er echt vanaf wilt kun je het beste een zesweeks dieet tegen schimmelinfecties volgen. Waarschijnlijk kun je dit vinden op internet, tweede mogelijkheid is om een homeopaat of natuurarts te consulteren (zij kennen dit dieet ook) Begin alvast met veel water drinken, niet roken, geen alcohol en geen suiker. Neem iedere dag extra vitamine C in natuurlijke vorm, geen synthetische. Was je niet teveel met zeep vanonder, gewoon af en toe met lauw water en droog goed af. Draag katoenen ondergoed en niet te strakke broeken.

label.Geplaatst op 2007-05-08 00:35:38

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren