© 2024 solvo B.V.

Schrale plekken op de huid

sinds een paar maanden heb ik op enkele delen van mijn lichaam schrale plekken op de huid. In eerste instantie alleen een klein plekje op mijn rechter arm. Dit werden er al snel twee. Ook werden ze snel groter. Na verloop van tijd kwam het ook op mijn linker arm, ook deze is gegroeid. Nu sinds enkele weken zit er ook zo\'n plekje onder op mijn rug. Het zijn schrale plekken en jeuken niet (althans niet ernstig), schilfertjes zijn moeilijk weg te krabben en ook reageert het niet op eczeemzalf (wel wat op sucocreme). Kan iemand me vertellen wat dit zou kunnen zijn? Ik hoop dat iemand me kan helpen! GRTJS en alvast bedankt


Moeilijk te zeggen, kan irritatie zijn, allergie, stress en ga zo maar door. Beter om langs je HA of de dermatoloog te gaan.

label.Geplaatst op 2006-06-15 07:50:37


Dag gd, Ik heb zelf ook last gehad van deze plekken, maar met een dermatoloog als schoonvader was het probleem snel opgelost. Het is een uitdroging van de huid en deze kan ontstaan door bijvoorbeeld te vaak douchen en het is simpel op te lossen door de plekken in te smeren met wat vaseline... of gewoon minder te douchen:P Groetjes Wilte

label.Geplaatst op 2007-02-23 12:43:59


hallo, het is ook beter om geen douchschuin o.i.d. te gebruiken, ook is het de moeite waard om een tijdje alles te mijden waar koemelk in zit, het kan resultaat geven.

label.Geplaatst op 2007-05-04 12:57:58

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren