© 2024 solvo B.V.

Seborroisch Exceem

Hallo ,ik ben een man van 38 en heb al 6 Jaar last van Seborroisch exceem . Heb veel geprobeerd en gelaten en ook met allerlei middelen geprobeerd dit tegen te gaan . Bij mij uit het zich in roodheid en schilvering in het gezicht rond mijn neus en wenkbrouwen en iets op de wang ,ook in mijn haargrens en achter mijn oor en in mijn oorschelp zit het . Als je kijkt naar wat het is ,en hoe het ontstaat dan begrijp je misschien ook wat je niet moet doen ,maar het is zo complex en zoveel mensen zijn aan het zoeken zonder enig succes. Ik kan U alleen vertellen wat mij geholpen heeft het te onderdrukken en misschien dat het ooit wel wegblijft . Het is een gist (wat schimmel word)dat zich voed met talg ,en dat is het hele punt . Je hoofd is een ideale plek voor het exceem ,daar kan het zijn gang gaan . Ook in je vette zone s in je gezicht en je smetplekken in de plooien vinden ze het wel fijn. Maar goed ,hydrocortison ,werkt echt wel en ook ketocenal ,is ook een prima middel om het tegen te gaan ,maar het doet je huid op langer termijn geen goed. Hoe langer dat duurt des te meer je huid zijn natuurlijke evenwicht gaat verliezen ,dus als het even kan ,kun je beter proberen om via andere middelen. Je huid te kalmeren ,maar dat is inderdaad heel moeilijk om uit te vinden ,wat voor de een werkt ,dat werkt voor de ander weer niet . Voor mij geld ,dat ik bij stress ,en vermoeidheid ,en bij het eten van uien en kaas (allerlei kaas ) wat ook met schimmels te maken heeft toch meer last krijg. Ook niet de velletjes en korstjes niet verwijderen is geen optie ,dan lijkt het net niet erg maar dan stikt je huid en dan word het ineens veel erger. Persoonlijk ,heb ik wat leefregels en leefgewoontes aangeleerd en dat helpt mij enorm ,zo veel zelf dat ik geen hydrocortison meer hoeft te gebruiken . Mail me maar ,en ik zal je vertellen welke middelen ik gebruik ,of zoek maar even verder . In ieder geval veel succes met het zoeken van de juiste methodes om jouw Seborroisch exceem af te komen Johnhovestad@hotmail.com

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren