© 2024 solvo B.V.

Stoppen met diane 35

Hallo iedereen, Drie jaar geleden ben ik begonnen met diane 35 in te nemen. Dit omwille van acné. Graag zou ik willen stoppen omwille van een kinderwens. Ik vrees er echter voor dat ik terug een opstoot ga krijgen van acné. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Groetjes


Hoi, Ik herken dit probleem. Ik ben ook gestopt met de diane 35, ongeveer een halfjaar geleden, niet omwille van een kinderwens, maar ik voelde me er niet prettig bij. Bij de diane 35 word de acne gewoon jaren onderdrukt, het geneest niet, maar de bacterien die acne veroorzaken worden onderdrukt en geremd. In mijn geval kwam de acne wel terug, maar je hoort ook wel eens dat mensen eerst weer heel erg last van acne krijgen en dat het daarna rustiger wordt en stabiliseert, maar mijn ervaring was niet zo positief, maar ik ben niet weer aan de diane gegaan, omdat ik een middel wil hebben wat geneest en niet onderdrukt anders blijf je met hetzelfde probleem zitten, ik hoop dat ik je hiermee niet ontmoedigd hebt, in jouw geval kan het wel postief uitpakken, je hoort ook wel eens dat mensen er over heen zijn gegroeid en er zijn ook genoeg mensen met wel positieve ervaringen! Succes met je beslissing! Groetjes Jennifer

label.Geplaatst op 2006-11-28 13:50:21


Hallo Jennifer19, Ik wou je bedanken voor je lieve reactie! Ik ben me eens gaan informeren bij mijn dermatoloog. Hij vertelde me dat de kans er in zit dat de ancné gaat terugkomen. Wanneer ik zou stoppen met de pil, zou de werking ervan nog drie maanden doorduren (m.a.w. normaal gezien geen acné). Ik ga volledig akkoord met je mening ivm dat de diane de acné onderdrukt. Ik voel me er ook niet goed bij maar de diane pil heeft me wel fel geholpen. Ik hoop dat jij niet te veel last meer hebt van acné! Groetjes, Kirsten

label.Geplaatst op 2006-11-28 22:05:04


Hoi Kristy, De diane heeft bij mij inderdaad ook super geholpen, tis ook wel een moeilijke beslissing geweest om er mee te stoppen, maar aangezien mensen mij vertelden dat de pil de acne gewoon onderdrukt, was het besluit voor mij niet zo moeilijk meer. De acne kwam wel terug en daar voelde/voel ik mij wel rot over, maar toch heb ik geen spijt gehad van de beslissing. Over 2 maanden krijg ik nu roaccutane voorgeschreven, dit onderdrukt niet, maar zuivert de huid. Ik was eerst nog wel huiverig voor de roaccutane, maar heb hierover een goed gesprek gehad met mijn dermatoloog, dus hopen dat dit de oplossing is, hoe is het inmiddels met jou? heb je de beslissing al genomen, ik zat net te denken, maar ja roaccutane is de oplossing ook niet voor jou aangezien je een kinderwens hebt, ik ben heel benieuwd naar ervaring als je gaat stoppen met de diane 35! Succes Jennifer

label.Geplaatst op 2006-11-29 09:42:30


Hela Jennifer, Ik heb besloten om nog enkele maanden te wachten alvorens te stoppen met diane. Ivm de roaccutane: ik ben jarenlang bij een dermatoloog geweest en moest pillekes innemen (naam al weer vergeten). Die pillekes hielpen niet echt. Hij stelde toen ook roaccutane voor. Maar ik had schrik van de neveneffecten. Heeft jouw dermatoloog jou hier op attent gemaakt? Ik denk dat ze je ook een anticonceptie gaan voorschrijven omdat je zeker niet zwanger mag worden. Nadat je stopt met roaccutane mag je ook zeker niet direct zwanger worden. Ik heb me toen ook bevraagd bij gyneacologen en die hebben me roaccutane afgeraden. Mocht ik een man zijn, zou ik roaccutane hebben overwogen. Ik ben toen overgestapt naar een andere dermatoloog (bij wie ik nu nog steeds ga en zeer tevreden van ben). Ook ik heb differin gel gebruikt (maar waarom juist weet ik niet meer). Je moet ook eens vragen aan je dermatoloog of je met die crème in de zon mag komen. Als ik een keuze moet maken tussen de diane pil en roaccutane, ga ik zeker voor de diane pil. Ik wens je veel succes met je beslissing. Ik denk ook dat het een kwestie van vertrouwen is in je dermatoloog. Succes! groetjes, Kristy

label.Geplaatst op 2006-11-29 14:27:59

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren