© 2024 solvo B.V.

Sweet syndroom

ben crohn patiente en heb nu het sweet syndroom bijgekregen iemand ervaring mee?


hallo heb sinds 8 weken ook ziekte van sweet, zou graag reakties van andere mensen krijgen, er is namelijk zo weinig over bekend, ben vrouw van 47 jaar en heb beenprothese, ik word nu al 6 weken behandeld met antibiotica, ik weet wel dat het een heel hardnekkige ziekte is, graag reakties

label.Geplaatst op 2007-11-04 23:42:17


hallo, heb inmiddels vanaf september 2007 het sweet syndroom, heb 10 weken antibiotica geslikt, hielp niet, er kwamen steeds nieuwe bultjes bij, heb sinds december een stootkuur prednison gehad van de dermatoloog, bultjes werden een stuk minder, en er kwamen geen nieuwe bij, ben nu pilloos en nog steeds komen er per week ongeveer 4 bultjes bij, ze zijn wel kleiner, heb het altijd koud als er bultjes bij gaan komen, wie herkent dit, misschien kunnen we elkaar een beetje helpen, graag reaktie

label.Geplaatst op 2008-02-28 23:19:09


Heel toevallig! Ik heb in 2000 het sweet syndroom gehad zonder dat er een evt. onderliggende oorzaak is gevonden. Destijds was er niets in het nederlands te vinden. Ongeveer eens per twee jaar google ik weer op het syndroom. Gelukkig heb ik het nooit teruggekregen maar zo heel nu en dan verschijnen ook bij mij de bulten (erythema nodosum)weer. Een stuk kleiner, dat wel, maar ze doorlopen de zelfde kleuren. Zo ook deze week. Hiernaast kreeg ik ook deze week weer een blaasje in mijn oog. Ik krijg het altijd spaans benauwd als ik weer wat zie. De gewrichtpijnen waren destijds zeer hevig en wens dat nooit meer te voelen. Het lijkt alsof het blijft sluimeren.

label.Geplaatst op 2008-07-16 20:45:28


hallo, heb net je berichtje gelezen over ziekte van sweet, dus jij bent er ook mee bekend, jammer genoeg wel he, ik heb het vanaf september 2007 was toen 47 jaar, na 10 weken antibiotica, wat niet hielp, aan de prednison sinds jan. 2008 tot eind aug. 2008, nu op dit moment pilloos, op dit moment is het rustig te noemen, soms wat hele kleine plekjes, heb het koud de avond voordat ze komen, en ik heb het zelfde, ben o zo bang, dat het weer terug zal komen, de oude littekens zijn nog heel goed zichtbaar maar worden wel minder, ze zitten vooral op mijn bovenbenen en knieen, destijds begon het aan mijn handen en ellebogen, misschien kunnen we samen wat ervaringen uitwisselen, heb er echt behoefte aan, er is zo weinig over bekend, ik hoor het wel, groetjes Elly

label.Geplaatst op 2009-01-05 23:05:46

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren