© 2024 solvo B.V.

Tip: Agnus Castus tegen acne.

Hallo lieve mensen, Een missie, dat heb ik sinds kort. En dat is om zoveel mogelijk mensen te laten weten over Agnus Castus. Dat is een plant die in capsule-vorm verkrijgbaar is en verkocht wordt om een positieve invloed te hebben op de menstruatiecyclus en alles wat daarbij komt kijken (PMS, vocht vasthouden, etc). Maar het schijnt ook een erg positieve invloed te hebben op acne. Ik gebruik het nu een maand en na zo\'n 2 jaar echt acne te hebben gehad heb ik nu een maand niks. En met echt acne bedoel ik van die grote onderhuidse pijnlijke dikkerds. Die als ze weggaan maandenlang een donkerrode litteken vlek achterlaten, waardoor je dus uiteindelijk volzit met van die littekens; lelijk. Ik zag een filmpje op YouTube van dazzledust25 http://www.youtube.com/watch?v=mtB4JDuE85U over Beauty Supplements. Zij had het daarin over agnus castus. Ze overtuigde me vooral door te vertellen dat dit invloed heeft op je hormonen. Aangezien de meeste acne hormonaal is heeft het geen zin om van alles op je gezicht te smeren; je moet je hormonen aanpakken. Ik googlede er nog wat meer over en toen heb ik het gekocht. Na een week merkte ik al dat er geen bult bij was gekomen en nu, een maand later, is mijn gezicht nog steeds glad. Dat is in 2 jaar niet voorgekomen. Ik ben echt ontiegelijk blij. Ik hoop dat het blijft werken zodat mijn littekens ook de tijd hebben om te vervagen, zodat ik echt weer een mooie huid heb. Ik ben niet van plan om het langer dan 6 maanden te gebruiken. Simpelweg omdat ik liever niet iets erg lang gebruik. Ook vind ik het belangrijk om aan te geven dat ik ook al een maand mijn gezicht niet was. Alleen met water. Ik wilde mijn huid complete rust geven. Ik scrub 1 tot 2x per week om toch het schone gevoel te krijgen en de dode huidcellen te verwijderen maar verder niks. Ik denk dat dit voor mij ook erg belangrijk is geweest. Mijn huid is namelijk ontiegelijk gevoelig en protesteert tegen van alles. Kortom; zeg het voort, mensen! Agnus Castus capsules. Bij De Tuinen te verkrijgen. Het is gewoon gemaakt van een plantje dus veilig genoeg om in ieder geval te proberen. Google er een beetje naar zodat je zelf de keuze kan maken of je het wilt proberen of niet :-) Ik weet niet of mannen dit ook zonder problemen kunnen gebruiken. Omdat het dus officieel voor een goede menstruatiecyclus is. Volgens mij kan het wel. Google daar ook maar even naar of vraag het je huisarts. EDIT: Ik heb ernaar gegoogled en het schijnt gewoon te kunnen. Het zou in ieder geval geen kwaad kunnen. Ik hoor graag of ik mensen geholpen heb :-) Succes! BELANGRIJK: Oh! Je moet dit NIET gebruiken als je aan de pil bent! Ook niet als je zwanger bent of borstvoeding geeft!


Hallo, Toch verstandig om je huisarts te raadplegen, wat bij de een aanslaat werkt soms bij de ander niet. Groeten Jan Clabbers orthopeed/KNO/Heelkunde

label.Geplaatst op 2010-08-05 13:01:58


Hallo Kiwi, Wat goed dat jij dit als je missie ziet. Ik ben het met je eens dat het toch veel beter is dan al die chemische troep en dingen als de Diana pil met alle bijwerkingen van dien. Agnus castus is een bijzonder plantje, maar kan als bijwerking hebben dat het je sexuele behoefte beïnvloed, positief danwel negatief. Het werkt dus zeker op de hormonen. Jammer dat je het niet kunt gebruiken als je aan de pil bent of zwanger wilt worden. Daarom is een bezoekje aan een homeopaat wellicht een goede optie. Ik heb heel wat dames in de praktijk geholpen met hun acné klachten, die vaak toch ook gekoppeld zijn aan hun menstruatie. Ook jonge mannen komen met deze klacht, omdat hij voortkomt uit een testosteronhuishouding die niet in balans is. Een combinatie van bepaade voedingssupplementen en het juiste homeopatische middel geven vaak snel en doeltreffend resultaat. Succes!

label.Geplaatst op 2010-11-13 11:47:22

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren