© 2024 solvo B.V.

Twijfel over afspraak maken bij Dermatoloog.

Voor 3 \'probleempjes\' wil ik een afspraak maken bij een dermatoloog, maar ik weet niet of het gepast is om voor dit soort dingen naar een dermatoloog te gaan. Het gaat om: - Striae op bovenbenen, billen, buik, borst en schouders. Vooral op de schouders. - Pigmentplekken. Ik weet niet wat voor pigmentplekken het zijn. Een grote op mijn rechter triceps (achterkant van bovenarm) en wat plekjes op mijn armen en ik denk borst (maar dat weet ik niet zeker). - Op mijn borst heb ik allemaal kleine plekjes, geen pukkeltjes ofzo, het ziet er niet erg egaal uit. Het ziet er erg permanent uit en zit echt in de huid. Ik weet niet of het pigmentplekken, striae of iets anders is. Hoewel ik advies over mijn bovengenoemde \'problemen\' ook wel op prijs stel (:-)) Is mijn vraag vooral of het gepast is om voor dit soort dingen een afspraak te maken bij een dermatoloog. Ik wil weten of de pigmentenvlekken en plekken op mijn borst schadelijk zijn en daarbij vind ik het er allemaal ook niet echt uitzien en voel me er daardoor een beetje onzeker over. Sander


Sander, In eerste instantie kun je het beste naar je huisarts gaan en deze klachten voorleggen. De huisarts kan je of zelf behandelen of indien nodig doorverwijzen naar de dermatoloog. Voor de dermatoloog heb je altijd een doorverwijzing van je huisarts nodig.

label.Geplaatst op 2007-07-12 09:49:49


Hoi Sander, Striae kunnen zowel door een huisarts als dermatoloog niet worden behandeld. Laat die andere plekken sowieso even aan de husiarts zien, deze kan je zonodig altijd doorverwijzen naar de dermatoloog!

label.Geplaatst op 2007-08-26 12:02:40

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren