© 2024 solvo B.V.

Uiterst verbrande lippen en rode vlekken op gezicht!

Hallo, Ik heb sinds een half jaar last van verbrande lippen. Dit was in het begin nog redelijk mild, maar is nu zo erg dat ik niet eens kan lachen, 1 min. uv-straling kan verdragen, niets warms kan nemen (drinken, eten, etc.)en zelfs niet eens fatsoenlijk in mijn eigen woonkamer kan zitten overdag. Mijn lippen zijn dik/opgezet en het slijmvlies is erg dun. Ook zijn er kloofjes in mijn mondhoeken zichtbaar. Nu zijn er ook allerlei rode vlekken zichtbaar op mijn gezicht. Deze vlekken zijn schraal en droog. Ze jeuken niet, mar doen wel pijn. Had een te traag werken schildklier (TSH 7.8), maar ligt nu weer op redelijk niveau (TSH 4.8). Werd gezegd dat het hierdoor kon komen, maar er is nog niks veranderd aan de aandoeningen. Gebruik nu 3 week Thyrax 0.025mg om de schildklieren te ondersteunen/stimuleren. Heb ook tijdelijk Daktarin gel gebruikt (oraal), omdat de huisarts dacht dat dit alles een schimmel was. Toch hielp dit niks en werd alles zelfs erger naar mate ik het medicijn verder gebruikte. Ik heb zelf geen idee wat dit alles kan zijn en doctoren en labonderzoeken bieden ook niet veel uitkomst. Heb er zeer veel last van (kan ook bijna niet meer werken). Weet iemand wat dit kan zijn of wat er tegen te doen is? Met vriendelijke groet,


Al bij een dermatoloog geweest toevallig?Misschien weet die raad

label.Geplaatst op 2006-10-04 16:16:24


Klinkt toch een beetje als een auto-immuunziekte, in de hoek van SLE, zeker als je een vrouw bent. Ben je al eens bij een internist / immunoloog geweest?

label.Geplaatst op 2006-10-04 23:49:46


Een TSH van 4,8 normaal ???? De referentiewaarde is 0,4-4mU/l, waaruit duidelijk blijkt dat je nog steeds te hoog zit. De normaalwaarden, waarbij schildklierpatiënten zich het beste voelen, ligt rond de 1...vaak zelfs iets lager. Google eens naar het Forum "hypo maar niet happy", als het iets met de schildklier heeft te maken, hebben ze er daar een antwoord op. Beterschap, Jumce

label.Geplaatst op 2006-10-06 16:39:43


hoi, ik las je oude bericht en heb zelf ook last van mijn lippen, duurt maar voort. Heb jij inmiddels een remedie gevonden? Groetjes, Sandra

label.Geplaatst op 2009-02-24 10:28:04

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren