© 2024 solvo B.V.

Uitslag op bovenarmen

Hallo, Heeft iemand enig idee waar uitslag op de bovenarmen vandaan komt? Heb tegelijkertijd rare reacties op eten (zie maag-lever-darm). Heb een parfumallergie, maar gebruik al bijna een jaar wasmiddel en verzachter zonder parfum. Ook de bodylotion is zonder parfum. Ik heb een erg gevoelige huid en draag dan ook zo min mogelijk strakke truitjes (reageerde ik dacht ik op). Maar ondanks deze maatregelen blijft de uitslag zitten en wordt eigenlijk alleen maar erger. Iemand een oplossing? b.v.d. Jopie


Misschien komt het van binnenuit en kan je een alergietest laten doen. Uitslag kan ook komen doordat je op eten niet goed reageert, of vogeltjes in je huis, veren.

label.Geplaatst op 2004-05-10 10:48:16


Hoi Jopie, Ben je er al achter waar het vandaan komt? Het kan inderdaad een voedingsfout zijn(ook medicijngebruik) contact of inhaleringsallergie. Ik zou eigenlijk zoveel meer moeten weten. Bijvoorbeeld: traanogen, benauwdheid. jeuk enz. Veel water drinken is al vast een begin. Groetjes Rwt

label.Geplaatst op 2004-06-05 20:40:33


Heb al een bloedtest gedaan: kwam alleen honden en katten uit. Dat terwijl ik nu last heb van (lichte) hooikoorts. Ook bij allergoloog geweest. Kwam ook die parfum bij en mogelijk formaldehyde. Is allemaal erg vaag gebleven. Dat het van binnenuit komt is goed mogelijk. Steeds last van darmen als een reactie op eten. Maar heb eetdagboek bijgehouden en er komt niks zinnigs uit. Is het mogelijk om een bloedtest te laten doen op eten? Of is dit al bij de eerste allergietest inbegrepen?

label.Geplaatst op 2004-05-12 14:51:21


Aangezien je vertelt dat de uitslag puur op de bovenarmen zit, lijkt het me minder waarschijnlijk dat er sprake is van een voedselallergie. Daarnaast is het niet zo, dat je bij eten waar je allergisch voor bent ook meteen een uitslag op de huid krijgt. Voorts zal het drinken van veel water nou niet meteen die uitslag weg krijgen.

label.Geplaatst op 2004-06-06 01:22:14


Tsja... ik weet niet wat voor allergietest ze bij je hebben gedaan. Soms testen ze het op alles, soms alleen op specefieke dingen, zoals honden, katten, veren, huisstofmijt, pollen, melk. Maar er zijn nog heel veel meer dingen......... dus ik weet niet wat ze bij jou allemaal getest hebben...........

label.Geplaatst op 2004-05-14 13:49:41

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren