© 2024 solvo B.V.

Vermoeide en tintelende onderbenen en voeten na insectenbeet

Eind 2008 ben ik op vakantie gestoken op mijn beide voeten. Het is onduidelijk wat voor een beest het is geweest. Ik kreeg gigantische jeuk en daarna 2 dikke voeten waar veel vocht in zat. Daar ben ik naar de dokter geweest, hij heeft een antiallergisch middel en peniciline voorgeschreven. Daarna is de jeuk verminderd, maar bleef de tinteling (ook kortademig/duizelig/flauwval idee) waarna ik een corticosteriode spuit heb gekregen. Sinds die tijd is de tinteling en het vermoeide gevoel in mijn onderbenen en voeten nooit meer weggegaan. Tevens regelmatig dikke(re) voeten. Sinds 2 weken gestart met lymfedrainage therapie.(na doorverwijzing van huisarts) Twijfel of dit helpt, al voelt het na de behandeling wel even alsof de tinteling weg is. Wie herkent deze klachten en heeft goede tips? Steunkousen voor iemand van 26 jaar, gaat mij iets te ver...Maar na 1,5 jaar weet ik niet meer waar ik het zoeken moet. Alvast bedankt voor de reacties.


Hoy Liset, is jouw bloed al eens onderzocht op bacterieen? Mogelijk is er een bacteriestam tijdens de beten in jouw voeten terecht gekomen, die bestand is tegen antibiotica.Deze willen nogal eens in de limfeklieren schuilen en de werking van die klieren verstoren. Kijk anders eens op het net bij de ziekte van lyme en lees eens de berichten van "zilverkuur" door.Misschien heb je er iets aan. Zilverkuur is een antie bacterie kuur, buiten de normale geneeskunst om. Jouw huisarts zal deze behandeling waarscheinlijk niet kennen, zoals zovele artsen. Deze kuur kan uitkomst geven, heeft mij na de ziekte van Lyme ook genezen,zonder dat er een dokter aan te pas is gekomen.Dit is geen kwakzalverij, maar pure werkelijkheid. Misschien kan jouw apotheker de kuur bezorgen,maar normaal gesproken is het niet in de apotheek verkrijgbaar. Is wel op het internet te bestellen en hoeft niet duur te zijn. Is in tablet en vloeibaar te bestellen. Succes, Jan.

label.Geplaatst op 2010-05-05 01:35:49


Beste Liset, Een aantal vragen; Worden je voeten aan het eind van de dag dikker? Is je voorvoet dikker dan je enkels? Loop je de hele dag op hakken? Onder welke diagnose gaf de Huisarts penicilline? Je kan om verschillende redenen vocht vasthouden; betreft het beide benen, dan is waarschijnlijk sprake van "lekkende aders". Manuelefe lymfedrainage suggereert dat er sprake is van lymoedeem: dit is onwaarschijnlijk als je alleen aan een been door een insekt gestoken bent. Je doet er denk ik goed aan om een keer een echo/duplex te laten maken om uit te zoeken of alle aderen naar behoren functioneren. Suc6 gr BL

label.Geplaatst op 2010-06-03 21:43:37


Beste Bleeker, Mijn klachten zijn voornamelijk in de ochtend het ergste, bij het opstaan. Mijn enkel is niet dik, maar echt mijn voet vanaf het middenstuk naar de tenen. Ik draag (bijna) nooit hakken (niet hoger dan 2 cm). Het gaat inderdaad om beide benen (ben ook in beide voeten geprikt door insect). Is het mogelijk dat de "lekkende aders" zijn ontstaan na de insectenbeet?? Ik heb inmiddels de lymetherapie stop gezet, in het begin effect maar na 2/3 x niet meer. Therapeut denkt wel aan primair lymfe oedeem. Inmiddels ook een Vitamine D gebrek geconstateerd met bloedonderzoek. Huisarts heeft aangegeven dat het hierdoor ook erger kan zijn en wil even afwachten. Ondertussen een Vitamine D shot gehad, maar nog zonder resultaat. Verder ben ik sowieso erg moe, kan dagen slapen, snel misselijk na eten en heb ik vaak aan het einde van de middag/avond opeens heel warm (boven benen gloeien, maar geen koorts volgens de thermometer). Zat zelf ook te denken aan Pheiffer, maar is er een mogelijkheid dat mijn klachten elkaar versterken en met elkaar in verbinding staan? Ergens voelt het nog alsof er iets in mijn lijf zit wat er niet hoort en er niet uit kan.....Heel verhaal geworden, hopelijk heb je nog een goed advies. Alvast bedankt.

label.Geplaatst op 2010-06-19 22:42:19


Beste Jan, Dank voor je reactie, duurde even voordat ik doorhad hoe ik op jou bericht kon reageren.... Mijn bloed is niet getest op baceterien..heb wel verder gelezen bij ziekte van Lyme en een aantal symptomen komen wel overeen, echter heb ik ook een bloedtest bij de huisarts gedaan waar een gebrek aan vitamine D uitkwam, huisarts denkt dat dit wellicht verband uit. Zelf denk ik inmiddels ook aan Pheiffer. Zouden mijn klachten verband kunnen houden met elkaar??

label.Geplaatst op 2010-06-19 23:12:28

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren