© 2024 solvo B.V.

Verplaatsende jeukende rode huiduitslag

Hallo, Mijn moeder heeft sinds enkele weken last van schijnbaar allergische huidreacties. Symptomen bestaan uit het gaan en komen van rode, jeukende rode huiduitslag op diverse plaatsen van het lichaam. Zonder wat te doen komen en gaan de plekken. De roodheid en jeuk vinden plaats op een huidplek tegelijk. Het verplaatst zich van hoofd tot benen. Heeft u ook zoiets gehad of komt het u bekend voor de symptomen vind ik het fijn als u een reactie geeft


Pierre, Gebruikt je moeder medicijnen?? Zo ja dan kan de uitslag een reactie op het medicijn gebruik zijn.

label.Geplaatst op 2008-04-12 20:05:13


Inmiddels heeft de huisarts bloedonderzoek verricht. Uit het bloedonderzoek is niets naar voren gekomen. Geen aanwijzingen voor allergie. Is ondermeer gekeken naar IgE. Dat was normaal. De huisarts zegt dat het een overgevoelige huid is (hyperreactief). Mijn moeder slikt ook medicijnen (pil)en zit ook in de jaren van de overgang.

label.Geplaatst op 2008-04-24 19:05:10


Persoonlijk zou ik er geen genoegen mee nemen, maar om een intracutane allergietest (ICAT) vragen. Dat is een test waarbij dmv prikjes de verdachte stof net in de opperhuid aangebracht wordt. Binnen 10 tot 30 minuten kan precies afgelezen worden waar de patiënt allergisch voor is. Succes

label.Geplaatst op 2008-04-25 19:35:35

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren