© 2024 solvo B.V.

Vreselijke jeuk in anus!

Ik heb sinds een aantal maanden een vreselijke jeuk in mijn anus. \'s-Avonds wordt het rond mijn anus heel vochtig. Er komen dan, vooral als ik dus ga slapen, flinke jeuksteken. Ik kan het dan niet houden en begin een offensief in mijn kont. Dan zakt de jeuk even weg en komt snel weer op. Zo doe ik het 3 keer en dan zakt het wat af. Mijn huid wordt natuurlijk flink aangepakt en daarbij komt dan weer die pijn. Korsten e.d. zijn dan het resultaat. Volgens mijn arts is het stress. Ik heb een zeer moeilijk kind dat mij zeer veel zorg geeft. Wie heeft deze aandoening ook gehad of heeft dit nog en heeft enig resultaat. Uiteraard heb ik al van alles, via de huisarts, geprobeert. Cremor Triamcinolini 0,1 %, Hydrocorisonacetaat 1%, Fusidinezuur 2% + HCA 1% creme. Of Miconazolnitraat/Hydrocortison 20/10 PCH. Niets helpt. Ik kan nu een Alimemazine tablet 5mg gaan proberen. 1 per dag. Maar het is weekend, dus kan ik pas na het weekend het medicijn gaan halen en proberen. Maar misschien weet nu al iemand een alternatief? Bij voorbaat mijn dank.


Ik ondervind exact hetzelfde probleem. Een oplossing heb ik nog steeds niet. Door de huisarts heb ik al dezelfde medicijnen voorgeschreven gekregen. Geen resultaat. Hydrocortison geeft enige, tijdelijke, verlichting en verminderd de noodzaak tot een "offensief". De huisarts heeft eczeem vastgesteld maar is m.i. eerder een gevolg dan een oorzaak. Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen met Alememazine!

label.Geplaatst op 2008-08-04 11:10:14


De tabletten die ik dus gebruikt heb heten eigenlijk precies NEDELTRAN. Ik heb ze een week gebruikt. Nou, je wordt er erg moe van en de concentratie wordt ook minder. Maar wat vooral belangrijk is, is dat het NIET WERKT. Nee, totaal niet. Maar ik zit nog in de stress, dus dat zal wel de oorzaak zijn. Ik ben dus nog aan het zoeken.

label.Geplaatst op 2008-08-14 23:42:31


Hoi, Is je ontlasting al wel onderzocht? Ik "herken" het zover, dat het op spoelworm oid lijkt.

label.Geplaatst op 2008-11-29 22:27:08

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren