© 2024 solvo B.V.

Wat is het effect van scheren op lichaamsbeharing?

Sinds een tijdje loop ik met een vraag rond die betrekking heeft tot lichaamsbeharing, en aangezien ik op zoek ben naar een objectieve, deskundige mening, wilde ik graag eens hier mijn geluk proberen. Aangezien mijn oude scheerapparaat het voor gezien heeft gehouden moet ik nu maar eens een nieuwe aanschaffen, en zo viel mijn oog op de zogenaamde BodyCruzer: een scheerapparaat die met verschillende opzetkoppen ook kan worden gebruikt om lichaamshaar weg te scheren, bijvoorbeeld op de borst en de schaamstreek. Tot nu toe had ik eigenlijk altijd het idee dat als je bijvoorbeeld je benen scheert of je schaamhaar wegscheert, de haren dikker terugkomen wanneer ze weer nagroeien. Nu ben ik niet exteem overbehaard op m\'n lichaam, maar heb wel wat beharing op mijn buik, rondom mijn tepels en op mijn billen, waarvan ik het mooier vind als het op die plekken glad is, haarloos (zeker met het oog op het andere geslacht). Maar om boven genoemde redenen heb ik hiervoor nooit het scheerapparaat gebruikt maar juist enkele keren die plekken laten harsen, om te voorkomen dat ik op de lange termijn een oerwoud aan haar zou creeren. Wat regelmatiger werk ik beharing op mijn hals/adamsappel en neushaar bij, maar niet met een scheerapparaat of neushaartrimmer, maar met een pincet. Erg snel is dit haar voor haar uittrekken uiteraard niet te noemen, en harsen is niet al te goedkoop en toch ook onhandig als je het zelf moet doen, dus nu ben ik dus toch van plan om voor deze beharing een scheerapparaat aan te schaffen. Maar nu wil ik toch wel eens weten: wordt door scheren/trimmen de beharing echt zo veel dikker dat je beter had kunnen harsen? Of is het geen probleem om gewoon het scheerapparaat erover heen te halen? In mijn geval gaat het om lichaamsbeharing op de volgende plekken: neus, hals, rondom de tepels, rondom de navel op de buik, schaamstreek, billen. Ik ben trouwens een man, 20 jaar. Excuses dat ik met deze cosmetische uiterlijksvraag naar het ziekenhuisforum kom, dat toch eerder lijkt te zijn gereserveerd voor mensen met gezondheidsklachten. Maar ik wilde met deze vraag niet naar een bevooroordeelde instantie gaan zoals een beautysalon die aan harsen doet, of de fabrikant van de BodyCruzer, etc., maar wilde liever echt de onbevooroordeelde mening hebben van een deskundige met verstand van zaken. En mijn zoektocht naar een ander dermatologisch forum of deskundige leverde mij niets op... Kan iemand mij helpen?


Is er geen deskundige die even 5 minuten de tijd zou willen nemen om een korte respons te schrijven?

label.Geplaatst op 2009-01-30 15:04:16


Je bent gewoon veel te ijdel, ik hou wel van lichaamsbeharing, doe vooral niet aan die hype mee.

label.Geplaatst op 2009-01-30 17:32:42

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren