© 2024 solvo B.V.

Waterwrat

mijn zoon van 9 jaar heeft erg veel last van waterwratjes. volgens de huisarts kan het geen kwaad, maar het worden er steeds meer. Ook heeft hij er wel eens een ontstoken. Ze zitten in de hals, oksel, knieholte onderaan de rug enz. Hij vind het zelf ook een vervelend gezicht. Kunnen wij hier iets aan doen?


Wat je zou kunnen proberen is Formule W. Dit is een hardnekkig middeltje dat je, naar mijn weten, op elke wrat mag smeren. Ik heb zelf een aantal wratjes op mijn handen, waar ik erg graag van af zou willen. Helaas blijkt Formule W (bij mij) niet te werken. Ik heb laatst een hint gekregen van mijn kapster. Zij had ook wratjes, maar toen ze met permanentvloeistof ging werken waren ze binnen no time weg (na jaren van huisartsbezoeken -stikstofbehandelingen-). Ik ben nu zelf een week bezig mijn wratjes te behandelen met permanentvloeistof, en ze veranderen al iets van structuur... De oplossingen voor wratten kunnen zijn: * Formule W (verkrijgbaar bij drogist) * Aanstippen bij de huisarts met stikstof * Naar een 'wrattenwrijver' * Laten behandelen door een dermatoloog De eerste 3 (bovenstaande oplossingen) hebben mijn wratjes helaas niet weggehaald. Mijn volgende stap is inderdaad een dermatoloog! Hou me op de hoogte, alsjeblieft! Mochten er mensen zijn die van hun (hand-)wratjes af zijn gekomen, laat dan alsjeblieft weten hoe, en hoelang het duurde! Bij voorbaat dank! B.

label.Geplaatst op 2003-04-11 22:42:39


Hallo, mijn beide dochters hebben er veel last van gehad. Ons werd verteld dat de aanwezigheid van deze wratten maximaal twee jaar is, dat je er helemaal niets tegen kunt doen en dat ze na die twee jaar nooit meer terug komen. Das mooi, maar de vervelende wratjes gingen steeds ontsteken. Toen hoorde ik van een vriendin dat CALENDULAN zalf, van VSM helpt. Niet geschoten altijd mis, dus ik ben aan het smeren gegaan en wat bleek? Na een week of twee waren de wratten helemaal verdwenen en zijn er alleen nog wat rode plekjes te zien. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Groeten, Luca

label.Geplaatst op 2003-08-26 20:58:19


het gaat over, komt door veel water en zwemmen, wij hebben toen voor onze zoon D3 druppels gebruikt, is homeopatisch gr Ger 3

label.Geplaatst op 2010-08-20 17:23:32

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren