© 2024 solvo B.V.

Wintervoeten

Hallo! Ik heb in de winter altijd erg veel last van koude voeten/wintervoeten. Hier in Nederland valt het nog mee, maar wij gaan ook elk jaar skiëen en dan heb ik er veel meer last van. Zodra ik in de sneeuw sta, worden ze ijskoud, om de rest van de dag niet meer op te warmen. Ik zwaai dan steeds met mijn benen, maar dat helpt óf maar even, óf helemaal niet omdat ze al ijskoud zijn. Na een tijdje steken ze door (wat prikt en jeukt als een gek), maar even daarna worden ze weer koud. Ik vind dit erg vervelend, want het skiëen wordt er zo niet leuker op. Ik zou er dan ook graag minder of geen last meer van hebben, en vraag me af of iemand me hierbij kan helpen. Dus: wat te doen bij wintervoeten in de sneeuw? (Ik heb overigens ook al dingen gehoord als \'trek dikke sokken aan\' en \'gebruik een kersepit om je voeten op te warmen\', maar daar kan ik niet zoveel mee. Ik heb skisokken die tevens thermosokken zijn en wanneer ik in de sneeuw sta, kan ik moeilijk een kersepit in mijn skischoen stoppen ;))


Hallo Lunaa, Tips: 1. trek warme wollen handschoenen en sokken aan, zorg er ook voor dat de hals en het hoofd warm blijven. 2. Voordat je naar buiten gaat, je handen en voeten enkele minuten opwarmen in een warm badje. (Wel goed afdrogen) 3. Inspanning voordat je naar buiten gaat geeft goede circulatie. Dus bv ren 10 rondjes door de kamer :-)! Alvorens de sneeuw in te gaan. 4. Zonodig kun je tabletten gebruiken die de bloedvaten verwijden. Dit is Nifedipine (o.a.) dgl een tablet innemen. Bijwerkingen zijn flushing van gelaat en evt hoofdpijn. 5. STOP met ROKEN!!!! Groet B

label.Geplaatst op 2006-10-28 18:53:43


Hoi Lunaa, Ik heb er ook last van gehad, maar kreeg een soort van blaartjes tussen m'n tenen en de tip die ik kreeg was: er s'ochtend over heen plassen. Er schijnen bestanddelen in ochtend urine te zitten die tegen wintertenen helpen. Ik vond het alleen niet zo een fris idee en heb homeopatische creme gehaald bij een drogist tegen winter tenen. Vroeger kreeg ik ook altijd erg koude tenen bij het schaatsen en wat toen goed hielp was een boterham zakje over m'n sokken te dragen. Dan sluit je de boel wel, kun je een beetje zweetvoeten krijgen, maar dan blijven je tenen in ieder geval wel lekker warm. Succes!

label.Geplaatst op 2007-01-02 15:57:15


Ik heb elke winter heel veel last van wintervoeten. Na alles geprobeerd te hebben, heb ik nu een creme voorgeschreven gekregen: Capsaicine creme. In deze creme zijn spaanse pepers het actieve bestanddeel. Deze creme werkt tot nu toe goed! Ook vitamine B-12 pillen kunnen er voor zorgen dat de zenuw-uiteinden beter reageren op temperatuurwisselingen. Probeer het, zou ik zeggen!

label.Geplaatst op 2008-12-30 18:17:11

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren