© 2024 solvo B.V.

Wratten behandeling

Hallo, ik behandel mijn wratten op mijn handen & vingers met Duofilm, dat aanstipspul. Eerst smeer ik vaseline rond de wrat, op mijn gewone huid, en vervolgens stip ik de wrat 3 keer aan, tussen elke aanstip zo\\\'n 2 minuten pauze. daarna plak ik er een pleister overheen, anders valt dat spul er zo weer vanaf. Na een paar dagen gaat het bovenste laagje wel van de wrat af, maar als ik dan weer ga aanstippen prikt het alsof ik van de wrat een wondje heb gemaakt. Bovendien zitten er onder het laagje kleine bruine stipjes (het lijken kleine zandkorreltjes) en ik vraag me af wat dat is en hoe ze daar komen. Ik heb eerder eens geprobeerd, na een half uur in warm soda-water te hebben gezeten, de grote wratten er af te veilen, en in eerste instantie leer het te helpen. Maar toen ik te ver doorging ging het bloeden. dus zouden deze donkere stipjes korstjes in de wrat kunnen zijn? zo ja, waarom gaan ze dan niet weg want korstjes horen toch te genezen? Ook vraag ik me dus af of ik die nare wratten wel goed behandel en waarom ze gevoelig worden na 1 keer aanstippen. iemand een idee?


waarom ga je er niet mee naar de huisarts of dermatoloog??

label.Geplaatst op 2003-05-22 18:24:19


ik zou proberen thua d6 helpt goed ,te koop bij apotheek

label.Geplaatst op 2003-11-13 23:08:10


Zelf heb ik jarenlang last gehad van veel en grote wratten op mij handen. Niets hielp; behandelen met stikstof, weg laten snijden, allerlei homeopatische smeersels... hopeloos. Nu ongeveer een jaar geleden, ben ik begonnen met het gebruik van een doodnormale handcreme van de HEMA, gewoon omdat ik last had van een schrale huid. Als bij toverslag begonnen mijn wratten te verdwijnen en tegenwoordig heb ik nergens meer last van. Ook iemand anders die last had van wratten, had ik deze handcreme aangeraden en ook bij haar verdwenen de wratten. Het lijkt dus alsof deze eenvoudige handcreme echt helpt! De creme is verkrijgbaar bij de HEMA en heet 'Hand-en nagellotion, voor elk huidtype, met panthenol en glycerine'. Het zijn geen tubes, maar witte plastic flesjes met zwarte dop van 100 ml. Achter de inhoud staat een nummer: 11.255.50 11.22.2227

label.Geplaatst op 2005-02-25 20:43:48

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren