© 2024 solvo B.V.

Wratten

hallo, ik heb al een tijd last van wratten. op mn hand 1 die ook na t aanstippen bij de dokter steeds weer komt. Ook heb ik ze onder mn voeten. Ik heb ze al behandeld met formule W, maar dit helpt niet. De dokter stipt ze onder mn voet niet aan... ze gaan vanzelf weg volgens hem!! nou ik geloof het niet want het worden er alleen maar meer!! ik vind dit heel vervelend, en ze zijn ook wat pijnlijk! heeft er iemand ervaring met de behandeling van wratten? wat kan ik het beste doen? Alvast bedankt!


Jammergenoeg bestaat er niet zo'n goed middel in de strijd tegen de vaak pijnlijke, lelijke wratten. Formule W, andere aanstipmiddelen of de vloeibare stikstof, het resultaat blijft wisselend. Dat komt door het volgende. De wrat wordt veroorzaakt door een virus (het humaan papillomavirus (ook geassocieerd met baarmoederhalskanker, echter andere typen)). Dit virus gaat niet weg door aanstippen. Wat er alleen wel kan gebeuren, is dat het afweersysteem net de overhand krijgt tegen het virus en de wrat weggaat. Vaak is daar een trigger voor nodig. Dat kan slijtage zijn (bv voet) of aanstippen. Soms kan een wrat na lange tijd gewoon weer op dezelfde plaats terugkomen. Concluderend: de wrat heeft even een oplawaai nodig, waardoor het eigen afweersysteem van de wrat kan "winnen".

label.Geplaatst op 2004-06-19 01:41:05


Ze schijnen inderdaad vanzelf weer weg te gaan. Vroeger smeerde men ze 2x per dag in met een aardappelschil. Het sap daarvan zorgt voor het indrogen van de wrat en dan vielen ze er af. Zonder littekens en ze kwamen ook niet meer terug. Je kunt het proberen. Gr, Rwt

label.Geplaatst op 2004-06-18 22:13:11


Mijn kinderen hebben ook erg veel last van wratten...aanstippen helpt niet en ook aardappelschillen wrijven helpt niet, nu kreeg ik van een natuurgenezer aangereikt dat mijn kinderen hun eigen urine over hun wratten moeten smeren. Heeft iemand hier ervaring mee???? En wat waren de resultaten????

label.Geplaatst op 2004-06-19 08:55:41


Bedankt voor al juliie reacties!! ik ga het nu proberen met 'Wartner' wratten verwijderaar. (tegenwoordig ook wel bekend van de reklames) Ik hoop dat ik hiermee inderdaad het systeem van de wrat in de war breng, en dat mn eigen imuunsysteem het van ze gaat winnen! jullie horen van me! groetjes.

label.Geplaatst op 2004-06-26 16:14:17


haha ok dank je! klinkt vreemd, maar vind t wel het proberen waard! andere behandel manieren zijn ook nog steeds welkom!! groetjes.

label.Geplaatst op 2004-06-18 22:23:44


Ja, grote wonden werden vroeger ook hersteld met urine. vooral ochtendurine. Misschien dat het ook kan bij wratten? Bij winterhanden wordt het ook toegepast. Het licht er wel aan wat voor een soort wratten de kinderen hebben waterwratjes, harde wratten enz. Rwt

label.Geplaatst op 2004-06-19 11:29:29


Hallo Ik heb jaren geleden ook last gehad van wratten. ook zonder mijn voet. Ik heb ze aan laten stippen maar zonder resultaat. De huisarts zei dat ik om de 2 weken terug moest komen. en jawel hoor na ongeveer 5-7 keer aan te laten stippen zijn ze weggegaan. Succes ermee

label.Geplaatst op 2004-06-18 22:36:36


Vroeger werd wel meer gedaan met urine. Er zijn ook nog steeds malloten die beweren dat het gezond is je ochtendurine op te drinken. Het smeren van urine op wratten is echt zinloos. Als urine echt zo bijtend zou zijn, dan zou toch immers al helemaal je blaas (opslagreservoir voor de urine) moeten "wegsmelten" ?? Urine is zinloos, vandaar dat het het lichaam uitgewerkt wordt. Ik zou ook uberhaupt niets van een natuurgenezer aannemen want dat is niets anders dan pure kwakzalverij.

label.Geplaatst op 2004-06-19 17:41:09


O Co, Jij als bijna arts, zoals je zelf zegt, zou toch moeten weten dat in het menselijk lichaam veel stoffen zitten die zelfs voor de mens schadelijk zijn. Het lichaam heeft zich daar zelf op aangepast. Urine drinken heb ik gehoord en kan mij ook niet bekoren maar er zijn echt mensen die met urine, wonden genezen. Ik heb het nooit geprobeerd. Ik zou wel een middel weten tegen wratten maar jij bent de arts. Rwt

label.Geplaatst op 2004-06-19 21:19:21


Ik geloof niet dat je mijn berichten goed leest, rwt, anders zou je mij niet allemaal verwijten maken over uitspraken die ik niet eens gedaan heb. Er zitten in urine inderdaad stoffen die schadelijk kunnen zijn voor de mens. Daarom worden die stoffen ook ons lichaam uitgewerkt. Ik snap dan ook niet waar je vandaan haalt dat ik anders beweer. Voorts is het argument dat er "mensen zijn die met urine wonden genezen" natuurlijk echt enorme flauwekul. Ten eerste werkt het niet. Je zou wel de indruk kunnen krijgen dat het werkt, maar dat komt omdat de meeste wonden dan ook vanzelf sluiten. Daar oefent die urine geen invloed op uit. Ten tweede is het argument "anderen doen het, die zeggen dat het werkt, dan geloof ik dat ook" echt achterlijk. Er zijn ongetwijfeld ook mensen te vinden op deze wereld die hun eigen ontlasting opeten, omdat ze menen daar beter van te worden. Ga jij dat dan ook doen? En over de laatste opmerking uit je bericht, ik heb ook in mijn vorige bericht al meerdere mogelijkheden genoemd om een wrat mee te behandelen (formule W (of aanverwante salicylzuuroplossingen) en aanstippen met vloeibare stikstof). Ik heb alleen wat kanttekeningen geplaatst bij de werking van deze middelen. Ik vind het uiteraard meer dan prima als je kritiek levert op een bericht van mij, rwt, maar doe dat dan nadat je het hele bericht zorgvuldig gelezen hebt. Anders moet ik weer tijd besteden aan dit soort berichten en daar heb ik weinig zin in. Ik bericht op dit forum omdat ik zelf van mening ben, dat de informatievoorziening van arts naar patient nogal eens wat de wensen over laat. Alleen heb ik absoluut geen zin me te verdedigen voor uitspraken die ik niet gedaan heb.

label.Geplaatst op 2004-06-20 08:52:45


Zelf heb ik jarenlang last gehad van veel en grote wratten op mij handen. Niets hielp; behandelen met stikstof, weg laten snijden, allerlei homeopatische smeersels... hopeloos. Nu ongeveer een jaar geleden, ben ik begonnen met het gebruik van een doodnormale handcreme van de HEMA, gewoon omdat ik last had van een schrale huid. Als bij toverslag begonnen mijn wratten te verdwijnen en tegenwoordig heb ik nergens meer last van. Ook iemand anders die last had van wratten, had ik deze handcreme aangeraden en ook bij haar verdwenen de wratten. Het lijkt dus alsof deze eenvoudige handcreme echt helpt! De creme is verkrijgbaar bij de HEMA en heet \'Hand-en nagellotion, voor elk huidtype, met panthenol en glycerine\'. Het zijn geen tubes, maar witte plastic flesjes met zwarte dop van 100 ml. Achter de inhoud staat een nummer: 11.255.50 11.22.2227

label.Geplaatst op 2005-02-25 20:41:39

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren