© 2024 solvo B.V.

Zonallergie?..HELP!!

Hoi allemaal... Wie kan mij helpen?? Ik heb al sinds mijn jeugd last van zonnallergie, en het word nu van kwaad naar erger.. Als ik op vakantie ga...zit ik eerst tien dagen onder de rode vlekken en bulten,mijn huid zwelt op, en kan haast niets meer doen.. Ook heb ik al van alles geprobeerd.. Homeopatische korrels, zalf op recept van de huisarts, en in het buitenland heb ik verschillende keren een hoormoonzalf gehad tegen de allergie,met pilletjes die ik erbij moest slikken.. Deze hielpen wel tegen de jeuk, maar nam de kwaal niet weg, en mocht ook niet in de zon zolang ik die medicijnen gebruikte... Aankomende zomer ga ik naar Rhodos, en ik zit er nu al tegenop om weer die nare brandende jeuk te krijgen van de zon... Wie kan mij helpen, en wie heeft er zelf ook last van... Groetjes van Francien


Er is tot nu toe geen enkel product van VSM (of welk homeopathisch middel dan ook), waarvan het wetenschappelijk bewezen is dat het ook daadwerkelijk een gunstig effect heeft, d.w.z. beter dan placebo. Dit even ter informatie. Verder vind ik het niet zo verstandig om met een zonallergie naar rhodos te gaan. Rhodos staat nogal bekend om de vele en felle zonuren. Kan me voorstellen dat zoiets best lastig is, maar er zijn genoeg vakantieoorden te bedenken waar de zon minder schijnt.

label.Geplaatst op 2004-06-06 01:17:46


Hoi Francien, Sommige mensen gaan eerst naar de zonnebank en hebben daarna geen of bijna geen last van zon-allergie. Volgens mij heeft VSM nu iets uitgebracht tegen dit soort dingen. Even naar de apotheek. succes! Groetjes Rwt

label.Geplaatst op 2004-06-05 20:34:07


Een tip: probeer eens voordat het zomer wordt te beginnen met een zonnebank kuur. deze therapie went de huid op een langzame manier en beheersbare manier aan de zon. Mijn vrouw heeft dit ook gedaan en heeft nu geen aleergieklachten meer. Doen! Succes! Graag reactie. P.E.

label.Geplaatst op 2004-07-19 02:37:31


hoi, ik heb ook last van zonne-allergie. Ik ga in het voorjaar zodra de zon schijnt de zon in... opbouwen is het belangrijkst..nu weet ik ook dat in Nederland opbouwen erg moeilijk is en het lukt ook niet echt helemaal maar het helpt genoeg voor in Nederland. Dit jaar ben ik in Turkije op vakantie geweest, ik heb de 2e dag heel erg last gekregen van zonne-allergie vooral op mijn bovenbenen heb ik er erg last van. ik ben toen ik last kreeg nog 1 dagje buiten geweest maar daarna werd het zo erg dat ik 2 dagen binnen heb gezeten en pas naar buiten na 5en (als de zon uit het zwembad was) na deze 2 dagen was het aardig weggetrokken en het is daarna ook niet meer teruggekomen, zelfs als ik echt de hele dag in de zon lag niet!! ik heb van de dokter een smeerseltje contralum ultra gekregen. Dit is zonnebrandcreme met UV-a en UV-b factor. het helpt aardig bij mij. Ik turkije kreeg ik een tip van iemand dat een zonnebrandcreme met australische factor het sterkste is..misschien werkt dit wel, omdat het de zon erg tegenhoud!

label.Geplaatst op 2004-08-05 18:44:28

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren