© 2024 solvo B.V.

Zonallergie

Hoi ik ben een meisje van 23 die sindskort zonallergie heeft. Weet iemand wat je daar aan kan doen? Groetjes Ladie


Voorzover ik weet is er niets tegen zonneallergie te doen. Alleen maar consequent mee om gaan en je zelf zoveel mogelijk beschermen tegen de zon. Maar ik kan er ook naast zitten.

label.Geplaatst op 2006-06-13 08:15:57


Hoi Ladie W, Ik ben zelf 22 en heb sinds een jaartje of twee last van zonne-allergie. Om het te voorkomen kun je zoals gezegd het beste oppassen met teveel zon. Lekker in de schaduw zitten dus! Verder kun je als je eenmaal rode jeukende bultjes/blaasjes hebt, de zonneblaasjes-gel met aloe vera van de Kruitvat gebruiken. Deze werkt erg verkoelend en de allergie wordt minder. Mariekje

label.Geplaatst op 2006-06-13 10:36:07


Hallo Ladie, Ik heb al 20 jaar last van warmte/zon allergie ook al zit ik niet in de zon. Mijn huisarts heeft me gegeven Xyzal 5mg neem je in als het nodig is. Afgelopen maand zat ik ook helemaal weer onder de uitslag en ben dit gaan innemen en binnen 1 week was het weg en heb vervolgens 2 middagen in de zon gezeten om het uit te proberen, super, geen uitslag meer. Niet iedere huisarts wil het geven maar vraag er gewoon om. Er is ook nog een smeersel maar ik weet niet meer hoe dat heet. Een Dermatoloog schrijft dit ook vaak voor. Sterkte ermee Meg

label.Geplaatst op 2006-08-07 18:12:06

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren