© 2024 solvo B.V.

4 maanden niet ongesteld na stoppen met pil

Hoi, Afgelopen februari ben ik gestopt met de pil (microgynon 30) na deze 8 jaar geslikt te hebben (ik ben 22 jaar). Na de laatste pil gewoon ongesteld geworden en daarna niet meer, ik heb meerdere zwangerschapstesten gedaan, maar allemaal negatief. De huisarts vind het niet zorgwekkend (je bent immers nog zo jong)en wil dat ik nog 2 maanden wacht voor eventueel verder onderzoek. Zelf vind ik het wel zorgwekkend, mijn ouders hebben namelijk ook 5 jaar over mij gedaan (wat volgens de huisarts niet erfelijk is). Heeft er iemand tips? Alvast bedankt. gr. vera


Dat kan heel goed. Als je stopt met de pil, zeker na een lange tijd dan kan het heel lang duren voordat je normale cyclus weer op gang komt. Het advies is toch echt het liefst 2 cyclussen af te wachten voor je probeert om zwanger te worden. Zo weet je namelijk ook hoe jou cyclus er uit ziet. Soms kan de gynaecoloog je pillen geven om je menstruatie op te wekken. Normaal kan het 1 tot 1,5 jaar duren voordat je zwanger raakt en dus sturen de meeste huisartsen daarvoor ook niet door naar de gynaecoloog. Als je echt ongerust bent en je staat op een verwijzing, dan is dat jouw goed recht en kun je dus met die vraag naar de huisarts stappen.

label.Geplaatst op 2008-06-10 09:26:24


Zelf ben ik in september gestopt met de pil. daarna werdt ik ook niet meer ongesteld. In februari ben ik naar de gynaecoloog gestuurd door de huisarts en na 2 mnd onderzoek bleek dat ik kwaadaardige cellen had in mijn baarmoeder hals. Ik raad iedereen aan ook al ben je 22 om een uitstrijkje te doen. (zelf ben ik 28). je kan er vroeg bij zijn en zulke dingen uitsluiten. Volgende week wordt ik geopereerd en zal daarna enige tijd onvruchtbaar zijn. succes ermee. chantal

label.Geplaatst op 2008-07-03 23:27:01

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren