© 2024 solvo B.V.

4 weken ongesteld

Ik ben vanaf ongeveer mijn 13/14de regelmatig ongesteld geweest. Vanf mijn 16de ben ik begonnen aan de pil en altijd bleef het regelmatig. Ook nooit (nauwelijks) last gehad van menstruatiepijn en nooit hevige bloedingen gehad. Nu heb ik een paar jaar geleden een hele tijd de pil continu doorgeslikt, zo\'n half jaar. Toen ik weer begon met de pauzeweek werd ik in het begin niet eens ongesteld. Daarna begon het met hele kleine beetjes en na ongeveer een jaar was ik of normaal ongesteld of het bleef uit. Zeker als ik een keer de pauzeweek oversla dan is het vaak dat de keer erop het weer uitblijft. Maar sinds ongeveer een jaar is het helemaal van slag. Zo nu en dan ben ik normaal ongesteld (zo\'n 4 dagen), maar meestal is het of niet of 2 weken met tussendoor een paar dagen niet. Nu breekt het alle records, ben nu al zo\'n 4 weken ongesteld en het bloed is nu zo rood en vloeibaar, er lijkt geen einde meer aan te komen. En over 2 dagen is mijn pilstrip weer op, dus zou ik wéér ongesteld moeten worden... Nu heb ik het afgelopen jaar behoorlijk wat stress gehad, misschien dat dat er iets mee te maken kan hebben? Mijn vriend wil dat ik al veel langer naar de dokter ga. Maar ik durf niet want wil geen inwendig onderzoek.


Als ik het zo lees is je lichaam echt van slag door raar pilgebruik. Je lichaam heeft geen eigen cyclus en reageert niet op de pil zoals bedoelt. Maar ik ben geen dokter, het is wel verstandig om eens langs je huisarts te gaan. En dan krijg je niet meteen een inwendig onderzoek hoor. Mocht dat nodig zijn, als er een vleesboompje of zo wordt vermoed dan kan je altijd eerst met de gyn praten over je angst voor onderzoek. Een inwendig onderzoekje, doet echt geen pijn, maar als er iets is is het WEL heel belangrijk om te laten doen. Je wilt nergens te laat achterkomen toch? Ga er maar vanuit dat het weer goedkomt (misschien een tijd zonder pil om je lichaam op orde te krijgen), maar doe goed voor jezelf en maak vandaag nog een afspraak met je huisarts.

label.Geplaatst op 2008-08-07 12:10:14

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren