© 2024 solvo B.V.

Baarmoeder verwijderd(overgang)

Hallo, ongeveer 10 jaar geleden is mijn baarmoeder verwijderd. Inmiddels ben ik bijna 48 jaar en vroeg mij af hoe ik nu kom te weten wanneer ik aan de overgang ben.Ook vraag ik mij af of ik niet eens in de zoveel tijd voor een uitstrijkje moet. Hoor het graag. Met vriendelijke groet;


Hoi Ik weet dat als je in de overgang komt je last kan hebben van opvliegers, dan krijg je het ineens heel erg warm en kan je gaan zweten, ook krijg je stemmingwisselingen. Een uitstrijkje is bij jouw niet nodig, omdat je baarmoeder is verwijdert dus kunnen en geen risico's meer zijn voor baarmoederhalskanker. Hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, Groetjes Judith

label.Geplaatst op 2008-09-06 13:13:21


Hoi Tess, Is alleen je baarmoeder verwijderd.Het is niet altijd dat ze je baarmoederhals verwijderen.Is dit je niet medegedeeld. Want heb je je baarmoederhals nog dan moet er een uitstrijkje gemaakt worden en je kan je laten testen of je in de overgang bent door middel van bloedprikken.Opviegers hoeven niet altijd op de voorgrond te treden. groetjes lysanne

label.Geplaatst op 2008-09-12 20:35:12


Hallo, 2 jaar geleden is mijn baarmoeder ook verwijderd en de arts heeft gezegd dat ik wel een uitstrijkje moet laten maken omdat mijn baarmoederhals wel behouden is gebleven. Dus informeer bij jouw arts of jouw baarmoederhals nog behouden is. Groeten, Sascha

label.Geplaatst op 2008-09-23 14:12:05


Hoi Tess, Ik heb een vraagje aan jou,ik krijg 19 november te horen of mn baarmoeder er uit gaat.Heb jij veel pijn gehad?Hoe oud was jij toen?Ik ben 38 en ze vinden mij nog erg jong,maarja met al die problemen is het wel DE oplossing hoop ik. Groetjes Liek

label.Geplaatst op 2008-10-13 19:02:12


Hoi Liek 1970, ik was 27 jaar toen ik een baarmoederoperatie kreeg. Het is een zware operatie tenminste dat vond ik. Wel heb ik veel napijn gehad en bleef de wond echt lang pijn doen. Bij navraag blijkt dat ze de baarmoederhals hebben laten zitten. Dus een uitstrijkje moet ik laten doen. Wens je heel veel sterkte. Groetjes Tess2003

label.Geplaatst op 2008-10-16 00:12:30


Hoi sascha, ik moet inderdaad wel een uitstijkje laten maken want de baarmoderhals is blijven zitten. Bedankt voor je reactie. Groetjes.

label.Geplaatst op 2008-10-16 00:14:25


Heel hartelijk dank voor je reactie. Ik moet alleen wel een uitstrijkje laten maken omdat de baarmoederhals is blijven zitten. Groetjes Tess2003

label.Geplaatst op 2008-10-16 00:16:44


Hoi, bedankt voor je reactie. Ik moet inderdaad wel een uitstrijkje laten maken omdat ze de baarmoederhals hebben laten zitten. Groetjes Tess2003

label.Geplaatst op 2008-10-16 00:19:14

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren