© 2024 solvo B.V.

Beeindiging buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Kan mij misschien iemand vertellen hoe een buitenbaarmoederlijke zwangerschap wordt beeindigd? En wat de risico\'s voor latere zwangerschappen dan zijn. Groetjes.


Hoi Ik heb hier het antwoord op je vraag ik hoop dat je er nog iets aan hebt Behandeling Bij de behandeling van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap wordt de zwangerschap altijd afgebroken en zal de arts proberen te voorkomen dat je onvruchtbaar wordt. Hoe eerder de buitenbaarmoederlijke zwangerschap wordt ontdekt, hoe groter de kans dat de zwangerschap ongedaan gemaakt kan worden, zonder dat je daar blijvende gevolgen aan overhoudt. Wanneer er sprake is van een subacute vorm (zie hierboven) zal vaak in eerste instantie worden getracht om het embryo in te spuiten met een middel waardoor het afsterft en wordt geabsorbeerd door je lichaam. Een behandeling met methotrexaat is vergelijkbaar: Hierbij wordt dit medicijn (dat onder andere gebruikt wordt bij kankerpatienten) in het ziekenhuis ingespoten in je bloedbaan, waarna je zwangerschap wordt afgebroken. Dit kan onder andere worden gecontroleerd door een afname van het HCG-gehalte en het verdwijnen van de symptomen. Bij de bovenstaande behandeling kan de betreffende eileider meestal gespaard blijven. Is de situatie ernstiger, bijvoorbeeld omdat de eileider al is gesprongen, dan is een chirurgische ingreep nodig. Het embryo wordt dan operatief verwijderd, waarbij vaak ook de eileider moet worden weggehaald en een bloedtransfusie nodig kan zijn. In extreme gevallen moet soms de eierstok ook worden verwijderd. Het mag duidelijk zijn dat je bij een dergelijke ingreep het risico loopt onvruchtbaar te worden. Verder wil ik je heel veel succes wensen

label.Geplaatst op 2003-01-28 15:57:41


Hoi, ik heb zelf een paar jaar terug een buitenbaarmoedelijkezwangerschap gehad. Wij hadden toen al een dochter. Bij mijn is een operatie uitgevoerd om het vruchtje te verwijderen. Ik had na deze operatie een zeer beschadigde eileider. De kans op herhaling was bij deze eileider aanwezig. Toch hebben wij na een half jaar rust besloten om het toch weer te proberen. Na 7 weken kreeg ik een echo om te kijken of het vruchtje in mijn baarmoeder zat. Dat was gelukkig het geval en we kregen een gezonde dochter. Na twee jaar wilde we graag een derde kindje en ook dit keer was ik heel snel zwanger en na 7 weken bleek dit vruchtje weer in mijn baarmoeder te zitten. Met veertien weken kreeg ik weer een echo en toen bleek dat mijn goede eileider verkleeft aan mijn baarmoeder te zitten (ik had erg last van buikpijn) dus het was volgens de verloskundige een wonder dat ik zo snel zwanger was geworden ne dat het geen buitenbaarmoedelijke was geworden. Dus je ziet ik heb drie kinderen waarvan twee na een buitenbaarmoedelijke zwangerschap. Dus het kan wel . groetjes

label.Geplaatst op 2003-01-29 21:46:08

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren