© 2024 solvo B.V.

Begonnen met de pil en menstruatie stopt niet

hallo, Ik ben 41 en heb de pil voor geschreven gekregen omdat ik altijd last heb van heel hevige menstruatie en ook tussentijds bloedverlies.Ben zoals in de pil beschrijving begonnen op de eerste dag van de menstruatie en heb al het twaalfde pilletje ingenomen en nog steeds ongesteld.Het vervelende is dat het niet minder word alleen maar heviger en over negen dagen is het stripje leeg en word je weer ongesteld.Begrijp wel dat het lichaam aan de anticonceptiepil moet wennen maar weet iemand of dit wel vaker voorkomt.


Mijn dochter heeft dit ook gehad toen ze startte met de pil. Ze was 2 weken ongesteld, één week niet en vervolgens 2 weken wel. Dit duurde een half jaar. Nu heeft ze alleen de onttrekkingsbloeding die hoort bij het pilgebruik. Ik ben 47 en heb een giga menstruatie nu met pilgebruik, compleet met flinke stolsels terwijl ik dit zonder pil niet had. Dit duurt al 8 maanden! (ik ga vandaag aan mijn laatste strip beginnen!!! Dus binnenkort zijn mijn klachten verleden tijd.)

label.Geplaatst op 2008-07-07 19:13:53


Dank voor je reactie zuster ben vanmorgen naar de huisarts geweest,heb nou voor tien dagen Orgametril en dan voor een maand Microgynon50 zodat het bloeden stopt.De baarmoeder is vergroot en krijg volgende week een inwendige echo.de dokter denkt aan een vleesboom.Het enige wat voor mij op dit belangrijk is dat het bloeden stopt want er komen steeds grotere stolsels uit en omdat er geen maand verband tegen op gewassen is brengt dat de nodige onzekerheid met zich mee.Groetjes Witchy

label.Geplaatst op 2008-07-09 16:27:26


Geen maandverband tegen opgewassen....... waar ken ik dat van? Ik gebruikte inlegluiers voor babies maar deze zijn niet meer verkrijgbaar. Dan maar incontinentiemateriaal... Te triest voor woorden maar je moet wat...., toch? Een vleesboom, ja dát past ook in deze klachten. Niet leuk!! Maar deze kan worden weggenomen en dan ben je ook van de klachten af. Ik wens je sterkte en succes!

label.Geplaatst op 2008-07-10 16:49:58

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren