© 2024 solvo B.V.

Ben ik zwanger??

Ik gebruik al 3 jaar de pil waarvan 2 jaar diana 35 en sinds een jaar yasmin . Omdat diana te zwaar was. Van Yasmin word ik erg misselijk en krijg ik last van mijn maag. Vier dagen geleden heb ik hem weer geslikt maar die avond werd ik weer erg ziek de dagen erna ook . dus durfde ik hem niet weer in te nemen. Gisteren dacht ik ik moet hem weer innemen want ik zag het al aankomen (geslachts gemeenschap).Ik was al onzeker over de tijd ervoor voor zwangerschap. Ik ben onzeker wat moet ik doen stoppen of verder gaan . Moet ik echt wachten tot ik overtijd ben om een test te doen. Mijn man wil geen condoom gebruiken?? IK ben echt niet toe aan een kind . Ik wil weten of ik zwanger ben .


Lieve Nur, Je moet echt een andere methode voor anticonceptie overwegen, want hier word je niet beter van. Overleg dit samen met je man en je huisarts. (Dus neem hem mee naar de huisarts). Helaas kun je nu nog niet testen of je zwanger bent. Wat je kunt overwegen is de morning-afterpil, maar dan moet je snel zijn. En verder word je daar waarschijnlijk nog zieker van dan van de pil. Veel sterkte toegewenst. Ik wens je heel veel sterkte

label.Geplaatst op 2003-04-21 21:20:23


Mag jij geen NEE zeggen tegen geslachtsgemeenschap met je man? Hij zegt toch ook NEE tegen jou als het gaat om anticonceptie (condooms)? Daarnaast als je zelf ook zin hebt om te vrijen, kun je ook een pessarium of vrouwencondoom gebruiken. Volgens mij is voor de keuze staan: wel/geen abortus moeilijker dan wel/geen sex.

label.Geplaatst op 2003-04-21 22:03:19


Bedankt voor de tips!! Maar ik heb ongeveer twee maanden geleden de morning after gebruikt. Ik heb gehoord dat als je die te vaak gebruikt dat je daar dan onvruchtbaar van word . Is dat zo??? Gr. Nur

label.Geplaatst op 2003-04-22 19:15:48


Van de morning-afterpil word je niet onvruchtbaar. Het is niet goed voor je lichaam zoveel hormonen, maar je word er niet onvruchtbaar van. De morning-afterpil is gewoon een anticonceptiepil waarvan je er een paar achter elkaar moet slikken, vandaar de grote hoeveelheid hormonen Veel succes

label.Geplaatst op 2003-04-22 19:35:36

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren