© 2024 solvo B.V.

Bevoegd tot het maken van uitstrijkjes

Kan iemand mij vertellen wie er bevoegd zijn tot het nemen van uitstrijkjes? Door grote drukte rondom het bevolkingsonderzoek zal de doktersassistente dit gaan uitvoeren kreeg ik te horen. Hier ben ik het echter niet mee eens. Is hier dan geen opleiding of deskundigheid voor nodig en hoe kan ik dat controleren? Het komt op mij over als uitholling van de zorg; nog even en wegens drukte van de assistente maakt de portier de uitstrijkjes maar?


De assistente (is dus geen receptioniste of zo) die de uitstrijkjes doet heeft daar zeker weten wel een bevoegdheid toe, maak je daar maar niet ongerust over. Iemand die er niet opgeleid voor is mag zoiets echt niet doen. En als je er toch ongerust over bent kan je het beste even met je huisarts (of assistente) het er over hebben, hij/zij kan je alles piekfijn uitleggen.

label.Geplaatst op 2008-03-27 20:28:22


Dat is wel een heel aardig antwoord van je Petraps, maar helaas ben ik nu nog niets wijzer. Wie weet welke deskundigheid hiervoor nodig is en hoe ik dat kan controleren?

label.Geplaatst op 2008-03-28 18:46:04


Elselien, de assistente wordt daarvoor opgeleid anders zat ze niet op die plek en mocht ze de uitstrijkjes niet doen. Als je het wilt controlleren zal je een diplomaatje of getuigschrift te moeten vragen aan je huisarts. Anders gaat echt niet hoor.... Net zoals je er maar op moet vertrouwen dat je huisarts wel opgeleid is, ........of een bewijsje vragen dan weet je het zeker.

label.Geplaatst op 2008-03-31 00:42:28

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren