© 2024 solvo B.V.

Crio

Ik heb vorige week een crio gehad. Mijn baarmoeder is bevroren vanwege dat ik zo vaak bloedverlies had tijdens de maand. Nu is mijn vraag: Ik heb erg veel afscheiding,witachtig en het ruikt nogal. Daarom gebruik ik tampons omdat je maandverband ruikt. En gezien mijn werkzaamheden is dit vrij onhandig. Ook moet ik regelmatig sporten. Nu hoorde ik dat tampons eigenlijk niet mogen....klopt dit ?


Het is niet goed om dagelijks tampons te gebruiken. Dit vergroot de kans op het ontwikkelen van vaginale schimmelinfecties. Beter is dan ook om katoenen ondergoed te dragen, geen strakke broeken, en ook geen tampons/inlegkruisjes/maandverband als je niet menstrueert. Als je veel afscheiding hebt kun je een vaginale douche (lactacyd) proberen, of een paar schone onderbroeken meenemen zodat je halverwege de dag kunt verschonen. En je kunt het beste even naar je huisarts gaan voor een onderzoekje om te kijken of je op dit moment een infectie hebt, die kan dan behandeld worden. Succes

label.Geplaatst op 2007-03-29 09:48:43


Hoi, ik heb ook een CRIO gehad en mij is afgeraden om de eerste zes weken een tampon te dragen. Er zit nu namelijk een wond op je baarmoedermond. Spoelen is ook niet de bedoeling. Die afscheiding hoort erbij. Maar waarom niet even informeren bij het ziekenhuis als je het niet zeker weet? groet en sterkte, Rota

label.Geplaatst op 2007-05-15 13:03:13

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren