© 2024 solvo B.V.

De pil en puisten

int kort: Vanaf mijn 15de aan de yasmin pil vanwege slechte huid (puisten) en voorkomen zwangerschap. na 2 jaar gestopt vanwege einde relatie. Toen ik inmiddels 3 maanden gestopt was kreeg ik weer last van mijn huid, ineens werd mijn haar vettiger dan ooit tevoren en kreeg een enkel puistjes op mijn rug. Toen ben ik maar weer aan de yasmin gegaan waardoor dit probleem verdween. Sinds het weer beginnen met de yasmin heb ik wel ineens doorbraakbloedingen. 3 jaar lang nu al en wil stoppen met de yasmin. Nu ben ik heel bang dat ik weer onder de puisten kom te zitten. Ik wil ook niet aan de Diane, dat vind ik te zwaar en wil niet mijn leven lang afhankelijk van de pil zijn met mijn huid. Hoe zit dat met die hormonen. Zullen mijn eigen androgene stoffen minden geworden zijn nu ik 21 ben? Gaat het vanzelf over. Ik zit eraan te denken om aan de nuvaring te gaan. Heeft die een androgene effect op de huid? Want het laatste wat ik nodig heb is androgene anti conceptie. Waarschijnlijk heb ik ook doorbraakbloedingen/spottingen omdat de yasmin te licht is geworden? De nuvaring is nog lichter..heb ik dan extra kans op weer doorbraakbloedingen of niet omdat de nuvaring een andere werking heeft dan de pil? Hoe kan ik van de pil af zonder mijn puisten weer terug te krijgen....advies??


Nou.. is er dan niemand die er verstand van heeft?? Weet iemand hoe het zit met doorbraakbloedingen? Ik dacht dat het kon zijn doordat de yasminpil te licht is geworden?? Of hoeft dat niet persee? Is het dan wel slim om over te stappen op de nuvaring? Minder kans op doorbraakbloedingen, of juist meer met de nuvaring? En heeft de nuvaring een androgene werking die mijn huid kan verergeren?

label.Geplaatst op 2009-04-13 13:34:01


De nuvaring heeft geen andere werking dan de pil. Het geeft ook hormonen af, net hoe de pil. Alleen hoe je het moet gebruiken is anders. Als je graag van je puisten af wilt is het toch slim om de diane te nemen. Dit is de enige pil die je kan helpen hierbij. En hoe lager de hormonen in een pil of hoe de nuvaring is er meer kans op een doorbraakbloeding. Heb je ook al eens benzoylperioxide gebruikt? Dit is een gel voor puisten. Die je het beste \'s avonds op kan doen (voor het slapen gaan). Hierbij moet je wel oppassen met je kleren en dekbed, kan namelijk vlekken geven. Deze gel bestaan uit 2 sterktes: 5% en 10%. De 5% word meestal voor het gezicht gebruikt, de 10 % voor rug etc. Deze gel is ook te verkijgen bij een drogist. Als je dit als eens hebt gebruikt heb je nog tabletten te verkrijgen op recept. Ik hoop je een beetje geholpen te hebben. Succes ermee.

label.Geplaatst op 2009-04-16 13:27:00


Bedankt voor je reactie. Ik weet ook niet zeker of ik puisten ga krijgen als ik overstap op andere anti conceptie, maar kreeg er vorige keer wel last van toen ik met de yasmin was gestopt.. Is het niet zo dat de nuvaring de hormonen in je vagina zelf afgeeft, zodat ze maar een klein stukje hoeven te ´reizen´ naar je baarmoedermond. Daardoor is de werking sneller en krijgt mijn lichaam vooralsnog geen kans te doen waar het zelf zin in heeft! Dat bedoel ik met dat de nuvaring een andere werking heeft, want de pil moet eerst door je darmen en lever voordat de hormonenin je bloed terecht komen. Vraag me af hoe dat samen gaat met de doorbraakbloedingen waarvan ik dus last heb. Wil niet aan een zwaardere pil omdat ik al aanleg heb voor hoofdpijn, depressie en dergelijke. Of zal de nuvaring alsnog te licht zijn en een grote risico geven voor doorbraakbloedingen zoals de yasmin nu met mij doet?

label.Geplaatst op 2009-04-16 16:13:25


hallo, ik heb hier niet echt verstand van maar met dat soort vragen ging ik gewoon naar de apotheek en vroeg de apotheker zelf te spreken. Meestal lukte dat wel, die heeft ècht verstand van medicijnen. succes ermee.

label.Geplaatst op 2009-04-16 18:01:02


Heey, ik weet natuurlijk ook niet precies hoe jouw lichaam reageert op de hormonen. Iedereen is anders. En reageert ook anders hierop. Je kan denk ik het beste eens met je huisarts hierover hebben, want die moet jou een nieuw recept geven. De apotheker weet ook hier meer van. Heb je al eens gezocht op internet naar de werking van de nuvaring? Kijk bijvoorbeeld eens op www.nuvaring.nl, op deze site kun je ook een filmpje bekijken, over de werking etc. Ik wilde je ook nog zeggen dat er nog meer verschillende soorten anticonceptie pillen zijn die ook een lagere sterkte hebben. Maar ik weet niet hoe ze reageren bij jou, en of je hierdoor meer puisten zal krijgen. Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen

label.Geplaatst op 2009-04-16 21:21:02


Heey ik heb nog informatie opgezocht op mn werk. En ik heb gelezen in de bijsluiter de meest voorkomende bijwerking van de nuvaring kan oa acne zijn. groetjes

label.Geplaatst op 2009-04-17 18:20:26

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren