© 2024 solvo B.V.

Direct weer zwanger worden na operatie buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Mijn naam is Saskia. Ik ben vrijdag geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Mijn eileider is hierbij gelukkig gespaard gebleven. Nu, 3 dagen na de operatie, ben ik alweer ongesteld geworden. Met menstuatiepijn en al, dus het begin van een nieuwe cyclus lijkt mij! Is het verstandig het deze cyclus weer te proberen, of is het verstandiger even te wachten met opnieuw zwanger raken? Wie heeft hier ervaringen mee? Alvast bedankt!


hoi Saskia, Dat je cyclus weer op gang is ,is harstikke fijn voor je maar.. Je kunt echt beter even wachten ,begrijp heel goed dat je het liefst zo snel mogelijk weer zwanger zou willen zijn .Laat je lichaam zich even herstellen en wacht in ieder geval 6- 12 weken ,wat jij nu hebt meegemaakt vraagt niet alleen lichamelijk herstel maar ook emotioneel. groet Margrithe

label.Geplaatst op 2004-03-04 11:50:46


Hoi, ik heb 7 jaar geleden ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Ook mijn eileider bleef gespaard. Alleen kreeg ik het advies om een rust periode van een half jaar te houden. Het is best wel een hele ingreep die je hebt ondergaan. Ook is het belangrijk om het emotioneel te verwerken. Want toen ik weer zwanger raakte na dat half jaar was het allemaal best wel spannend. Ik was dan wel heel snel zwanger geraakt,maar moest met 7 weken een echo laten maken om te kijken of het wel in mijn baarmoeder zat en niet weer in mijn eileider. Want mijn eileider had ik dan nog wel maar was wel flink beschadigd. Dus de kans op herhaling was dan ook aanwezig. Gelukkig bleek alles goed te zijn en heb ik een prachtige dochter gekregen. En drie jaar later nog een mooie zoon. Ik weet niet of je ook een sneetje in je navel hebt gekregen,maar bij mijn duurde dat toch best wel even voordat ik daar geen pijn meer aan had. Want als je buik gaat groeien blijft dit een gevoelige plek. Ik wens je heel veel sterkte,en hoop dat je je volgende zwangerschap beter verloopt.

label.Geplaatst op 2004-05-10 22:35:42

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren