© 2024 solvo B.V.

Doet een zuigcurretage pijn en hoe gaat dat precies? please reageer

Ik ben nu enkele weken zwanger en heb besloten het niet te houden ik heb wel het een en ander gelezen over een zuigcurretage maar ik zou graag willen weten of het pijn doet en hoe andere mensen het hebben ervaren.


In de meeste gevallen krijg je een roesje of ga je helemaal onder narcose tijdens de curretage. Vaak als je nog jong bent gebeurd dit sneller. Je kan er via je huisarts evt ook om vragen zodat die je dan naar het ziekenhuis kan verwijzen. Als je het bijv bij een stimezo kliniek laat doen gaat het onder plaatselijke verdoving. Sterkte

label.Geplaatst op 2003-07-12 13:22:56


Waarheid: Het doet wel zeer , het enige wat er verdoofd word dat is de baarmoedermond en verder niets ! Als je de baby echt kwijt wil raad ik je aan dit in een ziekenhuis te laten doen. Eerlijk gezegd hoop ik dat je je bedenkt, het is wel leven wat je onder je hart draagt en geen pop. De kleine heeft zelf NIET om het leven gevraagd, dat heb jij het gegeven.

label.Geplaatst op 2003-08-18 21:07:03


Hoi, het doet wel zeer maar dat is echt maar heel even. Van de verdovingen voel je bijna niets. Ik denk dat als jij deze beslissing voor arbortus hebt genomen je daar echt wel heel goed over hebt nagedacht. Ik heb zelf in januarie een abortus ondergaan. En iedereen kan je zeggen dat je het niet moet doen maar deze beslissing moet je zelf nemen en daar kan en mag niemand iets van zeggen. Bijna iedereen vind het fout om te doen maar wordt er ook wel eens aan de situatie gedacht van de gene die deze beslissing neemt. Ik zelf was terwijl ik voorbehoedsmiddelen heb gebruikt toch zwanger van mijn vierde kindje. Deze beslissing van mijn om de zwangerschap af te breken is na heel goed nadenken genomen. Want als je als moeder weet dat je het geestelijk en lichaamlijk niet aan kunt en je andere kinderen er geen leuke moeder door krijgen die het allemaal niet bolwerkt, dan denk ik dat je best aan je andere kinderen en aan jezelf mag denken. Want wat hebben drie kinderen en een man aan een overspannen en gestresste moeder die het helemaal niet aankan. Het is zeker geen makkelijke beslissing geweest en ik heb het er echt wel moeilijk mee gehad en ik hoop het ook echt nooit meer mee te maken. Maar iemand die nog nooit voor deze beslissing heeft gestaan kan er echt niets over zeggen. Ik heb ook altijd geroepen dat nooit maar soms moet je dingen beslissen in het belang van je toekomst en het geluk van de rest van je gezin ook al is dat haast onmogelijk. Ik wens je heel veel sterkte.

label.Geplaatst op 2003-08-24 21:27:35

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren