© 2024 solvo B.V.

Een onbekende bult.

Ik ben een vrouw van 21 jaar, bijna 22. Nou heb ik bij de ingang van mijn vagina een bult zitten. Nou weet ik dat niet alle vagina\\\'s gelijk zijn, en ook niet vollidig egaal. Maar dit is wel een vreemde bult. Aan de ene kant is het groter als aan de andere kant. Toen ik net ongesteld was geworden (op mijn 14de jaar) ontdekte ik de bult, en liet deze aan mijn moeder zien. Die heeft me meegenomen naar de huisarts, en die heeft er naar gekeken. Deze zei dat het resten van het maagdenvlies waren. Op dat moment was ik gerust gesteld. Maar nou keek ik er laatst weer eens naar, en ik heb het idee dat de bult gegroeid is. Als ik er aan voel zit er vrijwel tot geen gevoel in. Daarom vertrouw ik het ook niet. Heeft iemand dit ook, of weet iemand wat het eventueel zou kunnen zijn? Ik vind het wat eng. Ook omdat je steeds meer hoort dat vrouwen steeds jonger kanker krijgen enzo. Ik wil dat risico niet lopen.


Ik zou me niet al te ongerust maken over kanker, het is namelijk bijzonder onwaarschijnlijk dat het dat is. Als het op je 14e al aanwezig was en het was kanker geweest, dan was je nu dood geweest. Dat klinkt heel cru, maar het maakt het wel begrijpelijk. Overigens is kanker onder jonge mensen nog altijd zeer zeldzaam. Reden waarom je er tegenwoordig meer over hoort, is voornamelijk omdat de media (tv, blaadjes) er veel meer aandacht aan besteden. Wat betreft die bobbel, ga nog eens langs de huisarts. Dan kan die even kijken.

label.Geplaatst op 2004-07-18 20:00:31


Heb zelf al tweemaal zo'n 'bult gehad'. Bleek een onschuldige Bartholin - cyste te zijn. Zou als ik jou was toch nog eens een bezoekje aan de huisarts brengen. Je zorgen maken voor iets van niets is ook niet gezond...

label.Geplaatst op 2004-07-19 13:42:55

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren