© 2024 solvo B.V.

Eerste maal gynaecoloog

hey ik moet binnenkort voor de eerste maal naar de gynaecoloog gewoon ter controle dat er nog niks mis is. Is er iemand die me wat meer uitleg kan geven over wat me daar vermoedelijk te wachten staat? Misschien nog een wat stomme vraag maar wil het toch graag weten. Ik ga ervan uit dat die zowel naar de vagina als naar de borsten kijkt, maar moet je dan van in het begin helemaal naakt of mag je tijdje de helft bedekt houden


Hoi, Doodeng de eerste keer, ik ben nu 50 en weet wel beter zo onderhand alhoewel het toch altijd een vreemde positie is om in te liggen. Alleen je onderlijf moet bloot hoor, je gaat op het bed liggen met of je benen opgetrokken of in de beugels en de arts gaat met een endebek (een ijzeren soort spatel die open kan en vooraf even wordt verwarmd) zachtjes naar binnen in je vangina. Je voelt het echt niet, alleen voel je je vaak opgelaten omdat je zo intiem ligt. Maak je niet te druk, de arts is hier aan gewend en als hij, of zij, een goede arts is, zal je gerusgesteld worden en valt het reuze mee. Sterkte, Sandra

label.Geplaatst op 2009-03-05 21:03:06


Hoi, Je kan via de huisarts vragen wat een goede gynaecoloog is, er zijn ook mannen die geen rekening houden met je gevoelens als je er zo bijligt, vrouwelijke artsen zijn vaak heel anders dan mannen over het algemeen, die weten precies wat het is. Ik trek zelf vaak een lange t.shirt of een rok aan omdat je je van onderen bloot moet maken. Dat geeft mij toch een prettiger gevoel dan wanneer je er zo bloot bij zit/ligt. Een afbeelding van de speculum/eendenbek zie je wel op internet als je dit intikt bij goochelen. Het onderzoek is te vergelijken met een onderzoek bij de huisarts, behalve daar lig je op een bank, hier in een betere houding (vind ik) in een soort stoel. Binnen een paar secondes heeft hij het gezien, dus dat stelt weinig voor. Vooral als je verder geen klachten hebt, dan zou ik mij hier niet te druk om maken, het valt echt reuze mee. Succes.

label.Geplaatst op 2009-03-07 22:11:09

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren