© 2024 solvo B.V.

Endometriose

Ik vraag me af of ik endometriose zou kunnen hebben. Heb al op wat sites gekeken en het zou kunnen. Ik wou jullie mening is horen. Ik heb de volgende klachten: - Obstipatie - Moeheid/sloomheid - Terwijl ik de pil slik iedere dag lichte bloedingen (doorbraakbloedingen), pil is al meerder malen verzwaard wat geen effect had - Buikpijn (twee soorten eigenlijk, soms echt zeurderige buikpijn - denk van mijn darmen, de andere is alsof ik zwaar ongesteld ben - wat ik dus dan niet ben) - Gewichtstoename (3 kilo terwijl ik al 4 weken op dieet ben) - Licht in mijn hoofd zijn, niet helemaal stevig op mijn voeten staan, net alsof mijn ogen soms iets langzamer gaan dan ikzelf, dizzie dus.. Ik ben al op vele dingen getest die het allemaal niet waren, als dit het niet is weet ik t eigenlijk niet meer (eerst dachten ze spastische darm, later trage schildklier, maar alles is in orde). Ik vroeg me dus af of er iemand is die ervaring heeft met deze aandoening. Of al mijn symptonen ook daadwerkelijk daar vandaan kunnen komen (met name dizzie zijn en gewichtstoename omdat dat me sterk lijkt). Ook vraag ik me af hoe ze deze aandoening behandelen en wat voor invloed het heeft op je vruchtbaarheid... Alvast heel erg bedank voor de reacties!


Endometriose kunnen ze bepalen door een endoscopie. Met een kijkertje gaan ze dan je buik in ( onder narcose). Aan de hand van je klachten, komen ze mij heel erg bekend voor. Ga er mee naar de huisarts en laat je doorsturen. Aantobben heeft geen zin. Helaas heb ik zelf 11 jaar er last van gehad. Nu zijn ze veel verder met de medische kunsten. Dus kop op en ga voor een oplossing. Ze kunnen je er echt vanaf helpen. Niet iedereen heeft pech zoals ik gehad, dat ik nu mijn baarmoeder kwijt ben. Heel veel sterkte.

label.Geplaatst op 2004-08-13 23:17:41

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren