© 2024 solvo B.V.

Endometriose

Hoi, ik heb vorig jaar mijn baarmoeder laten verwijderen, had veel klachten en veel pijn. had daarna nog steeds last van veel pijn en bloedverlies. Bleek nog een restje baarmoederhals te zitten. Dit hebben ze afgelopen maandag verwijderd. Er zitten nog wel endometriose haarden (actieve plekjes baarmoederslijmvlies) op de dunne darm en op nog wat plekken in de buikholte.Ook zitten er veel verklevingen. wie heeft dit ook en kan mij wat meer info geven wat er nu met die haarden gebeurt? bedankt alvast!


Hai, Zijn je eierstokken ook verwijderd? Als deze niet verwijderd zijn dan heb je er eigenlijk niks aan omdat je eierstokken nl oestrogeen aanmaken en oestrogeen is de voeding voor endometriose. Bij mij zijn destijds wel de plekken van mijn darmen verwijderd gelijk met de nog resterende eierstok en baarmoeder. Op mijn 35e alles eruit en in de overgang. Als je in de overgang zit en je hebt nog endo-haarden dan moeten die vanzelf krimpen omdat je lichaam geen oestrogeen meer produceert. Ik heb nog steeds enorm veel pijn en gebruik hiervoor al jaren morfine. Door alle operaties heb ik veel verklevingen en littekenweefsel in mijn buik en dit veroorzaakt ook erge pijnklachten. Ik heb nl. nooit hormonen mogen gebruiken om de endo tegen te gaan en de diagnose op mijn 20e gekregen wat dus inhoud dat de endo heeft kunnen woekeren en woekeren totdat uiteindelijk de enige oplossing nog was om alles te verwijderen. Maar dat was jammer genoeg al operatie nr, zoveel! Stel dat je eierstokken er nog zitten (dan vraag ik me trouwens wel af door welke gyn je geopereerd bent want ik neem aan dat iedere gyn wel weet dat juist je eierstokken er ook uitmoeten om de endo te stoppen) dan zou ik teruggaan en vragen of deze ook verwijderd kunnen worden. Zijn ze wel verwijderd dan denk ik dat je endoplekken op je darmen vanzelf kleiner gaan worden, in ieder geval geen pijn meer geven omdat de pijn van endo komt doordat de plekken meebloeden met je menstruatie en natuurlijk ook doordat endo cystes etc. kan veroorzaken en dat is ook heel erg pijnlijk. Kijk even op de site van de stichting. www.endometriose.nl Hier kunnen ze je vast wel verder helpen. Ook is er een ander forum http://kilo.messageboard.nl/5117/portal.php, via deze link kun je je aanmelden. De beheerster heet Fabi en is de site begonnen voor lotgenoten. Zelf ben ik een tijdje moderator geweest op dit forum. Ik wens je heel veel sterkte en succes. Mocht je vragen hebben, dan mag je me ook mailen hoor. groeten, Liek

label.Geplaatst op 2008-06-29 22:55:04

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren