© 2024 solvo B.V.

Ervaring met Mirena

Graag hoor ik wat de ervaringen zijn met de Mirena spiraal. Ik heb deze intussen 5 jaar en ik krijg steeds beetje bij beetje meer pijnklachten in mijn baarmoeder. Bij de laatste verwisseling zei de Gyn tevens heel terloops dat er een cyste op mijn eierstok zit en dat dit wel vaker voorkomt bij een Mirena. De laatste jaren zijn mijn borsten ook steeds meer pijnlijk geworden. Eind februari ga ik weer voor controle naar gyn, maar ik zou graag daarvoor al wat ervaringen willen lezen. FF


Is er niemand die hier iets over zeggen kan?

label.Geplaatst op 2007-02-21 23:11:49


Hallo FF, Ik heb sinds 3,5 jr. een Mirena spiraal. Ook ik heb de laatste tijd meer last van gespannen/pijnlijke borsten. Af en toe een bloeding. Dat verhaal van die cyste vind ik niet zo fijn om te horen. En laatst hoorde ik van een kennis dat het baarmoederslijmvlies zo dun en week wordt gemaakt door de Mirena, dat je lastig zwanger wordt als de Mirena eruit is, omdat je juist dik baarmoederslijmvlies nodig hebt om zwanger te worden. Hoop ook dat dat niet waar is. Groetjes en succes

label.Geplaatst op 2007-03-07 13:55:01


Mijn ervaring met mirena is bedroevend...Ik ben eigenlijk altijd ongesteld, drie dagen per maand NIET. De mirena was eigenlijk mijn laatste hoop. Vergeefse hoop, naar nu blijkt. Ik heb hem nu bijna twee maanden en ben weer terug bij af; sinds de plaatsing ( vrijwel pijnloos, overigens) heb ik drie dagen ( wow!) zonder maandverband gelopen. Ik overweeg nu een verwijdering van mijn baarmoeder. Succes, liefs, Kiki

label.Geplaatst op 2007-04-16 22:01:04


Hoi, ik heb geen pijnklachten gehad en ook geen cystes. wel heb ik steeds last gehad van een onregelematige menstruatie die ik overigens ook al voor het gebruik van de spiraal had. Na een 4 jaar werd dit minder, na 5 jaar heb ik hem laten verwijderen bij mijn uitstrijkje. Nu is mijn man aan de beurt voor een sterilisatie

label.Geplaatst op 2007-04-27 20:47:09


Hallo FF, Ik heb mijn mirena nu bijna 5 jaar. Ik heb nooit klachten gehad en ben ERG positief. Voor mijn spiraaltje had ik veel last van mijn hormoniale humeur en bijkomde menstuale klachten. Sinds de mirena zijn ze allemaal verdwenen. Tijdens deze 5 jaar heb ik geen idee gehad wanneer ik eigenlijk ongesteld had moeten worden. Nog een half jaar en dan heb ik em 5 jaar. Nu begin ik echter wel weer ongesteldheidsverschijnselen te krijgen, buikpijn, humeurwisselingen en bloedverlies. Mogelijk dat ie bijna uitgewerkt is.. Maar van cystes op mijn eierstokken heb ik voor zover ik weet geen last.

label.Geplaatst op 2007-07-04 12:15:38

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren