© 2024 solvo B.V.

Foto

Wie heeft er ook wel eens een baarmoederfoto laten doen. \\ik hoor alleen maar enge verhalen. Gaat/mag dat onder gehele narcose. Wil graag een baby maar lukt nog steeds niet


Beste Monica, weet je wat voor foto er precies wordt gemaakt? Het onderzoek dat ik ken is op een röntgenafdeling met een contrastmiddel om te kijken in hoeverre de eileiders en dergelijke doorgankelijk zijn voor vloeistoffen van buitenaf. Er wordt dan een eendenbek ingebracht, waarna er een soort van cupje waaraan een slangetje is bevestigd om de baarmoedermond geplaatst. Via dit cupje wordt dan contrastvloeistof ingespoten en tegelijkertijd worden er röntgenfotos gemaakt van hoe de vloeistof inloopt. Wat mij is verteld is dat de vrouwen die dit onderzoek ondergaan een soort krampgevoel kunnen krijgen tijdens het inspuiten van de contractvloeistof. De hevigheid hiervan verschilt per vrouw. Voor dit onderzoek wordt er niet verdoofd. Hopelijk heb je hier iets aan, veel succes met de onderzoeken. Groetjes Norah

label.Geplaatst op 2004-01-05 16:21:49


Hoi, Ik heb gisteren een baarmoederfoto gehad omdat het zwanger worden niet echt wil lukken. Had ook allemaal enge verhalen gelezen en durfde eigenlijk niet eens naar binnen. 1 tip!! niet lezen die verhalen. Het valt echt reuze mee. Het enige wat vervelend was was dat ze het cupje op mn baarmoeder gingen zetten en vacuum gingen zuigen.Dit geeft een beetje krampachtig gevoel. De eendebek wordt er weer uitgehaald en dan heb je alleen nog dat cupje op je baarmoeder.DAt voel je een beetje. Ze maken dan eerst een foto zonder vloeistof. Je kan ondertussen meekijken op een scherm. Toen zei de arts ik ga nu de pomp aan zetten.Wat dat inhield wist ik niet, dus ik vond op dat moment alles best. Na paar minuten kwam de arts achter scherm vandaan en hij zei klaar is het. Dus ik zeg huh en wanneer komt de vloeistof dan in mn baarmoeder(want daar had ik heel veel verhalen over gelezen dat dat zo'n zeer doet). Hij zegt is al lang gebeurd. (heb het ff nagevraagd en het kan alleen pijnlijk zijn als je eileiders verstopt zitten). dan moet je een kwartiertje lopen en dan maken ze nog 1 foto om te kijken of de vloeistof zichzelf goed heeft verspreid en dan ben je al klaar. bij elkaar duurde het ongeveer drie kwartier en het gebeurd niet onder narcose. succes

label.Geplaatst op 2004-05-14 21:03:13

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren