© 2024 solvo B.V.

Geboren met kapotte eierstokken en gebruik hiervoor langdurig Trisequens

Zoals gezegd ben ik met kapotte eierstokken geboren. DWZ, ze hebben het een beetje gedaan, namelijk ervoor gezorgd dat ik 1m 80 ben (zegt de gyneacoloog).En dat is dan ook alles. Omdat ik niet in de pubertijd kwam moest ik aan de bel trekken, van de arts kreeg ik de pil en uiteindelijk toen ik 18 was een kijkoperatie waaruit bleek dat het helemaal niet goed zat. (mijn 1e gyn. vond me te dik, val eerst maar af, dan komt het goed) Mijn nieuwe gyn. heeft toen hormonen voorgeschreven en uiteindelijk gebruik ik nu al zo\\\'n 7 jaar Trisequens waardoor ik iedere maand ongesteld word en wat mij behoed niet in de overgang te gaan met alle klachten van dien (ben pas 29). Mijn vraag is of er meer vrouwen zijn die met foute eierstokken zijn geboren en of ze langdurig hormonen hiervoor gebruiken. Ik ben toch bang om vroeg of laat kanker te krijgen terwijl mijn gyn. zegt dat dat \\\'allemaal wel meevalt\\\'. Zijn er meer vrouwen met hetzelfde probleem???


Ik ben ook geboren met een afwijking aan mijn eierstokken. Bij de geboorte(dat was op zich al een wonder) van onze zoon ondekte de arts dat er maar 1 eierstok zat.Deze eierstok was zo groot als het hoofdje van ons kind, en bleek een myoom? te zijn, die verwijderd moest worden. Dit betekende voor mij dat ik op mijn 33e jaar een hoormoonpreperaat moest gebruiuken om een te vroege overgang te voorkomen. Ik ben inmiddels 43 jaar en gebruik al 10 jaar Trisquens. De laatste keer bij de borstfotocontrole bleek dat er een cyste in mijn ene borst zat(wel heel klein) maar toch. Ik ben toch ook erg bang voor deze middelen ,maar mijn huisarts zegt dat het kiezen is tussen twee kwaden. Ik ben er de laatste tijd steeds ongeruster op, en dat komt ook denk door de publiciteit van artikelen rondom verhoogde kans op bortkanker.binnekort ga ik bij de gyneacoloog langs om te vragen of er mogelijkheden zijn om te stoppen, en wat dat voor consequenties heeft. Ik ken geen vrouwen die dit middel gebruiken en ben ook erg nieuwschierig naar reacties van anderen.

label.Geplaatst op 2004-03-10 10:57:30


Ik ging met 38 jaar in de overgang. Vanaf die tijd gebruik ik overigens tot volle tevredenheid Trisequens. Over 3 maanden word ik 55 jaar. Verleden week zondag had ik het idee dat het nu genoeg was en stopte hiermee. Het is inmiddels een week later en ik heb er nu al spijt van want ik transpireer me het ongeluk. Zeker weten dat ik ermee verder ga want de nadelen wegen niet op tegen de voordelen.

label.Geplaatst op 2005-10-30 14:50:08

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren