© 2024 solvo B.V.

Gestopt met de pil en niet meer ongesteld

hoi, ik ben sinds september gestopt met de pil en daarna maar 1 keer ongesteld geworden. Nu sinds oktober niet meer. de test blijft negatief en volgens de huisarts moet ik tot april wachten voordat hij verder onderzoek gaat doen of me wil doorverwijzen. ik heb wel een paar keer last gehad van misselijkheid en heb een \"raar\" gevoel in de buik. wie weet of dit normaal is? Gelske


Hoi, je lichaam kan best nog lang van slag zijn door pilgebruik. Je eigen cyclus moet helemaal weer opnieuw de zaak overnemen. Als je klachten blijven bij alleen maar 'een raar gevoel' dan kan je idd het beste afwachten wat je huisarts zegt. Voor je eigen geruststelling kan je natuurlijk nog een keer een testje doen. Misselijkheid kan ook worden veroorzaakt door progesteron, het hormoon wat je lichaam ook zelf aanmaakt in het tweede gedeelte van je cyclus, dus dat wijst niet persé op een zwangerschap. Bedenk echt dat je eigen hormoonhuishouding door pilgebruik is stilgelegt en dat kost echt even tijd (bij de een langer dan bij de ander...)om weer te normaliseren. Succes! Petra.

label.Geplaatst op 2008-02-01 13:13:34


Hallo, ik wilde even laten weten hoe het mijn dochter is vergaan na het stoppen met de pil, ook niet ongesteld naar de arts en gynaecoloog, er werd door de gynaecoloog bloedonderzoek gedaan en werd er geconstateerd dat ze te veel mannelijke hormonen had en als ze kinderen wilde ze hormonen moest nemen. Toen heeft ze in het boek van Dr. Vogel gekeken en de adviezen opgevolgt. een maand later werd ze spontaan ongesteld en heeft de afspraak afgezegd. Nu heeft ze ondertussen 2 zoons en een dochter zonder tussen komst van een arts. dus ik dacht ik laat het even weten en misschien heb je er iets aan.

label.Geplaatst op 2008-02-02 17:40:44


hoe heet dat boek van dr vogel?

label.Geplaatst op 2008-02-02 22:29:49


De Kleine Dokter

label.Geplaatst op 2008-02-08 11:37:16


Hallo, Ik heb dat ook gehad. Ik ben toen naar de dokter gegaan omdat ik niet meer ongesteld werd (1e 2 maanden wel, daarna niet meer). Eerst zei hij dat het de stress was van mijn bruiloft (ik zou 3 maanden later gaan trouwen) en daarna moest ik maar terugkomen. Toen ik 2 maanden na mijn trouwen nog niet ongesteld was geworden, ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar bleek dat ik geen eisprong had en daarom ook niet uit mezelf ongesteld kon worden. Na 1 x hormonen spuiten en 2x KI ben ik toch zwanger geworden en heb nu een prachtige dochter van bijna 3 1/2 jaar. Dus ook voor jou is er hoop. Sterkte en succes Groetjes Renée van Helden Spijkenisse

label.Geplaatst op 2008-02-22 16:48:06

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren