© 2024 solvo B.V.

Gynacoloog

Omdat ik een onregelmatige cyclus heb en zwanger wil worden moet ik eerdaags naar een gynacoloog. Weet iemand hoe zo een eerste afspraak verloopt en evt. daarna?


Hoi Ivana Ben je inmiddels al geweest Ik ben een hele tijd geleden alwer geweest en ik moest met medicijnen gaan beginnen, maar eerst een zwangerschapstest doen. Die blek dus positief te zijn. Mijn huisarts had me er al voor gewaarschuwd, maar ik dacht dat overkomt mij nooit Op 6 april ben ik uitgerekend

label.Geplaatst op 2003-10-13 13:16:56


Hallo Suus. Ik ben net vandaag naar de huisarts geweest. Ik moet nu ook naar de gynaecoloog. Mijn man moet ook mee van hem. Ik weet ook niet precies wat mij te wachten staat. De huisarts (vrouw) zei dat je onregelmatige cyclus meestal komt van "luie" eileiders. Verder zei ze dat we daar ook bloed moeten prikken. En ze gaan vragen stellen over je gezondheid enz. Helaas is het verder voor mij ook afwachten. Dus als er nog mensen zijn die er meer over kunnen vertellen. Graag!!! Grtz. Ivana.

label.Geplaatst op 2003-06-03 09:00:16


Hallo Suus, Ik ben nieuw hier, en zie dat je al ontzettend veel reacties hebt gekregen, maar hoop dat je het niet overbodig vindt als ik de mijne toevoeg: Ik had ook geen eisprong, kreeg clomid (1 maand), ben in die maand 5 kilo aangekomen en had met iedereen ruzie, maar gelukkig ben ik meteen zwanger geworden, en na 9 maanden van een prachtige dochter bevallen (nu 6 jr). Hierna ben ik niet meer aan de pil gegaan, wilde weer in balans met mijn lichaam komen. De verwachting was dat ik voor een nieuwe zwangerschap ook clomid moest nemen, maar ik ben spontaan zwanger geworden, ongeveer 16 maanden na de bevalling. Na de geboorte van onze 2e dochter (nu 4) ben ik maar wel weer aan de pil gegaan, tot 3 maanden geleden, en nu ben ik 6 weken zwanger. Dus soms regelt het zichzelf gelukkig. Heel veel sterkte!! Pien

label.Geplaatst op 2003-06-24 10:46:52


suus gefeliciteerd. wat fijn zeg en geniet ervan. Sorry dat ik niet gereageerd heb soms vergeet ik te kijken bij de berichtjes waar ik op gereageerd heb. ivana om op je vraag terug tekomen bij mij duurde het een klein jaar voor ik zwanger was van de eerste. Ik heb een voor dat ik zwanger was een baarmoeder foto laten maken. Bij de tweede heb ik ong. een half jaar clomid gebruikt groetjes kaatje

label.Geplaatst op 2003-10-21 14:00:09


Nou ik ben inmiddels geweest Veel vragen en er werd bloed geprikt ook werd er een nieuwe afspraak gemaakt bij IVF Daar gaan ze met medicijnen kijken of de eisprong(die ik niet heb) weer op gang kan komen

label.Geplaatst op 2003-06-12 22:53:50


Bedankt Kaatje en Pien voor jullie reacties Ik vindt het allemaal erg spannend en ben erg blij met jullie reacties/tips Dinsdag ben ik weer naar de gyno geweest voor een uitstrijkje en een inwendig onderzoek, oja ook moest er weer bloed geprikt worden Volgende week vrijdag moet ik weer voor een inwendige echo??? Goed zo Ivana dat je die afspraak gemaakt hebt Nu lijkt het nog lang te duren maar voor je het weet is het zover De afspraken daarna verlopen inderdaad sneller Hou me op de hoogte Groetjes Susan

label.Geplaatst op 2003-06-27 19:57:48


bedankt kaatje, ik kijk nu ook niet meer zo vaak op het forum ik las dat ivana inmiddels ook zwanger is leuk voor haar he

label.Geplaatst op 2003-10-28 14:07:21


Moet je lang wachten voor een vervolgafspraak? Toen ik belde voor mijn eerste afspraak (waar ik nog heen moet) was de wachttijd 3 maanden. maar dat komt misschien ook wel omdat de vakantie voor hun er tussen zit. Ik heb op deze site nog een klein filmpje gezien over de 1e afspraak bij een gynaecoloog. Ik heb net als jij ook geen eisprong en ben dus ook maar 1x in de 3 of 4 maanden ongi. Maar als ik het ben dan ben ik er erg ziek van. Duizelig, overgeven enz. ik lig dan 2 of 3 dagen op bed. Heb jij dat ook? Ik heb ook gehoord dat je door die hormonen extra kans hebt op een meerling. Is dat waar of is dat helemaal niet zo. Misschien een beetje veel vragen maar in mijn vriendenkring is er niemand die heeft wat jij en ik wel hebben. Ik hoop dat je mij wat wijzer kunt maken. Groetjes en succes Ivana.

label.Geplaatst op 2003-06-17 12:36:42


ik wil ook iedereen bedanken voor hun reactie. En Suus, zodra ik ben geweest hoor je van me. En jij alvast veel succes!!! Groetjes Ivana.

label.Geplaatst op 2003-07-03 15:24:42


hallo dames, ik kan jou ivana ook wel een klein beetje wegwijs maken.Ik weet niet alles precies meer want het is alweer een tijdje geleden dat ik bij de gyneacoloog geweest ben omdat ik geen eisprong had. Ik heb van de gyn clomid gekregen om een eisprong te krijgen. dit heeft bij mij goed gewerkt ik heb nu n.l. twee kinderen van 4.5 en 1 jaar en ja met het slikken van hormonen is de kans groter op een meerlingzwangerschap. groetjes en sterkte

label.Geplaatst op 2003-06-19 19:16:55


Hoi Ivana, ja ik moest voor de eerste afspraak ook zo lang wachten Gisteren ben ik na lange tijd weer ongesteld geworden en enorme last meteen Hoi Kaatje Bedankt voor je positieve brichtje Heb je geen nare bijwerkingen van die medicijnen gehad? ps dinsdag moet ik weer naar het ziekenhuis

label.Geplaatst op 2003-06-19 20:56:42


ik kan het mij niet meer zo goed herinneren of ik last heb gehad van de bij werkingen. wat ik nog vergeten ben op te antwoorden als je eenmaal een afspraak hebt gehad bij de gyn dan hoef je de volgende keer niet zo lang te wachten.

label.Geplaatst op 2003-06-20 16:49:12


Bedankt voor jullie reactie's. Ik moet 2 september heen dat duurt nog een poos maar ik zal na die tijd laten weten hoe het geweest is. Nog een vraag aan Kaatje: ik weet niet of je hem wilt beantwoorden maar toen je die hormoon medicatie kreeg duurde het toen nog lang voor je zwanger was? En heb je al snel een regelmatige cyclus. Ik baal zo dat ik nooit weet hoeveel maanden het duurt voordat ik ongi ben. Vooral nu met de vakantie in zicht. Ik hoop maar dat het snel september is. Groetjes Ivana.

label.Geplaatst op 2003-06-23 23:02:48

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren