© 2024 solvo B.V.

HCG-hormoon

Is het mogelijk dat iemand toch zwanger is zonder dat het HCG-hormoon (zwangerschapshormoon)terug te vinden is in de urine?


ja zo af en toe gebeurd het dat er niet genoeg hcg hormoon in de urine terug te vinden is om een zwangerschapstest positief te laten zijn ,terwijl je wel zwanger bent De mogelijk heid kan zijn dat de test te vroeg is gedaan ,twijfel je helemaal dan kun je dit dmv een bloedonderzoek aantonen of de test herhalen wanneer je zo'n 2a3 weken overtijd bent

label.Geplaatst op 2003-01-30 21:31:56


Het kan ook zijn dat de zwangerschapstest te laat gedaan is, want na 10 weken zwangerschap begint de hoeveelheid HCG te dalen, en bij ongeveer 25 weken is de hoeveelheid net zo weinig als in een heel vroege zwangerschap.

label.Geplaatst op 2003-02-01 12:30:19


Bedankt voor je reactie. Ik heb ondertussen al vier tests gedaan over een periode van twee - drie weken. Ze vallen nog steeds negatief uit. Moet morgen naar de gynecoloog. Ik hoop dat ze een bloedonderzoek en een echo maken als ik erom vraag. Ik slik zware pijnstillers en wil dus echt weten of ik ermee moet stoppen. Groetjes Diana

label.Geplaatst op 2003-02-03 20:55:28


hoi hoe is het gegaan bij de gynaecoloog.

label.Geplaatst op 2003-02-07 14:53:27


Ik blijk (helaas) niet zwanger te zijn, waarom ik dan toch de tekenen van een zwangerschap vertoon kon ie me niet vertellen. Hij heeft schoorvoetend een bloedtest op hormonen aangevraagt, maar ik kreeg het idee dat hij me wat dat betrof niet serieus nam. Wel blijk ik een cyste in een eileider te hebben zitten, maar ik moest me daar maar niet al te veel zorgen over maken, die kwamen en gingen volgens hem. Bedankt voor je reactie. Groetjes Diana

label.Geplaatst op 2003-02-07 19:04:25

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren